MIKO, R. Miniaturní zvyšující DC/DC měnič s velkou účinností [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2014.

Červinka, Dalibor

Student v průběhu realizace bakalářské práce prokázal velmi dobré teoretické i praktické schopnosti, které výrazně překračují běžný standart. Všechny úkoly plnil rychle a v podstatě samostatně, bylo vytovřeno značné množství vývojových vzorků měničů, díky kterým mohl vzniknout kvalitní finální výrobek, jehož vlastnosti a provedení překonaly představy při zadání projektu.

100

Vašíček, Adam

Úkolem bylo navrhnout obvodové zapojení a desku plošných spojů miniaturního DC/DC měniče pro nabíjení notebooku z palubní sítě automobilu, měnič realizovat a oživit. Předložená bakalářská práce dokládá, že student všechny body zadání splnil. Po formální stránce je práce na slušné úrovni, je srozumitelná. Jelikož je psána ve slovenském jazyce, nemohu ji hodnotit po gramatické stránce. Rozsah práce (přibližně 30 stránek vlastního textu) je dostatečný. V úvodu autor píše o tzv. „lineárních DC/DC měničích“. Nevím, jaká je užívaná slovenská terminologie, ale v české odborné literatuře se s pojmem „lineární DC/DC měnič“ nesetkáme. Používá se označení „lineární stabilizátor“. V praktické části práce autor realizoval 2 DC/DC měniče s odlišnými parametry, od každého několik verzí. Zdá se, že autor věnoval práci hodně času i úsilí a vytvořil prakticky použitelné výrobky. U obou variant měničů vychází celé jejich zapojení z doporučení výrobce. To je naprosto v pořádku, avšak autor použil i nezměněné hodnoty součástek např. pro nastavení regulační smyčky měniče, přičemž parametry měniče se oproti výrobcem popsanému příkladu liší. Dá se tedy předpokládat, že pro optimální nastavení regulace bude zapotřebí hodnoty součástek náležitě upravit. Bohužel autor dynamické chování měniče, a tedy i kvalitu nastavení regulační smyčky, zřejmě nijak neověřoval a v celé práci není této problematice věnován ani odstavec. Přes zmíněné nedostatky je práce na vynikající úrovni a rozhodně ji proto doporučuji k obhajobě.

91

eVSKP id 71087