BERTOK, T. Problematika zavádění ADS-B ve vzdušném prostoru Evropy a České republiky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.

Vosecký, Slavomír

Cílem zadání tématu diplomové práce bylo vytvořit uspořádaný přehled informací o technologii ADS-B a jejího významu pro rozvíjející se metody CNS v civilním letectví. Autor práce na základě provedených rešerší sestavil poměrně stručný, avšak dobře uspořádaný text, který čtenáři usnadňuje studium podstaty ADS-B jako metody závislého přehledu. Jsou připojeny vlastní závěry, doprovázené příslušnými informacemi a důkazy. Text zprávy o diplomové práci splňuje všechny požadavky zadání a může sloužit mj. jako kvalifikovaná studijní literatura pro zájemce o výcvik pilotů a pozemních specialistů civilního letectví. Formální zpracování textu práce je velmi dobré. Jazyk zprávy (ve slovenštině) je stručný, výstižný a dobře srozumitelný také českým studentům. Navrhuji hodnocení „výborně“ (A).

Hammer, Jaromír

Cílem předložené diplomové práce byla definice cílů zavádění ADS-B, popis struktur systému ADS-B, nutné podmínky pro úspěšnou implementaci ADS-B do vzdušného prostoru České republiky jako součásti evropského vzdušného prostoru, požadavky na implementaci ADS-B do VP Česka a Evropy. Vlastní práce má včetně obsahu, seznamu použitých zdrojů a zkratek 67 stran. Autor splnil všechny požadavky zadání. Práce je členěna do osmi kapitol včetně závěru. Autor se v předložené problematice velice dobře zorientoval. Práce je psaná slovensky a velmi dobře zpracovaná jak po stránce obsahové, tak i po stránce grafické a stylistické. Cíle práce byly dosaženy a výsledky jsou použitelné pro odbornou veřejnost.

eVSKP id 68618