NOVÁKOVÁ, J. Zpracování signálů EEG ve frekvenční oblasti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2014.

Kozumplík, Jiří

Práce je zaměřena na testování stacionarity signálů EEG v časové a ve frekvenční oblasti a realizované algoritmy autorka aplikovala na signály EEG polysomnografických dat pořízených během spánku. Dále realizovala odhady relativních středních výkonů ve standardních pásmech signálů EEG a posuzovala jejich proměnlivost v různých fázích spánku. Posledním tématem byla realizace odhadů koherenčních spekter a zhodnocení možnosti jejich uplatnění při detekci začínajícího spánku. Všechny metody formulované v zadání Bakalářské práce autorka realizovala. Práci by prospěly častější konzultace a diskuse nad dosaženými výsledky.

80

Potočňák, Tomáš

Cieľom predloženej práce bol prienik do problematiky stacionarity signálu EEG, pre jeho ďalšie spracovanie vo frekvenčnej oblasti. Následne bol zisťovaný vplyv rôznych štádií spánku na výkonové a koherenčné spektrum signálu. Študentka za týmto účelom spracovala literárnu rešerš v dostatočnom rozsahu. K tejto časti práce si dovolím pripomienku, vzorec pre vzájomne koherenčné spektrum obsiahnutý v kapitole štvrtej je bez umocnenia čitateľa na druhú, zatiaľ čo v praktickej časti autorka využíva matlabovskú funkciu ktorá toto umocnenie aplikuje. Taktiež si myslím, že kapitola o koherencii a analýze výkonového spektra by si zaslúžili rozšírenie. Okrem uvedených nedostatkov je táto časť práce dostatočne a zrozumiteľne popísana. Realizácia testov stacionarity, ako aj frekvenčná analýza signálu EEG a porovnanie zistených výsledkov je obsiahnutá v posledných dvoch kapitolách. Z môjho pohľadu je popis programovej realizácie nevhodne rozložený. Uvítal by som skôr popis celkovej postupnosti spracovania a analýzy signálu, než uvedený popis vytvorených funkcií. K tomu sa viaže aj vznik nejasnosti pri interpretácia jednotlivých výsledkov v poslednej kapitole. Napriek uvedeným nedostatkom je realizačná časť práce obsahovo rozsiahla. Po formálnej stránke je práca zaťažená chybami v citáciách, ako aj ďalšími drobnými nedostatkami. Aj napriek uvedeným problémom študentka splnila všetky body zadania. Túto prácu hodnotím ako dobrú (78 b.).

78

eVSKP id 72851