CANDRÁK, M. Zpracování difuzně vážených obrazů pořízených MR tomografem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2014.

Marcoň, Petr

Student ve své práci popsal jev magnetické rezonance a její využití při snímání difuzně vážených obrazů měřených objektů. Dále se věnoval artefaktům, které vznikají při snímání difuzně vážených obrazů a jejich omezení pomocí filtrů. Pro zpracování difuzně vážených obrazů navrhl program v prostředí Matlab. Zadání práce bylo tedy splněno. Práce však obsahuje řadu nedostatků. Po obsahové stránce se student věnuje do strany 40 teoretickému rozboru magnetické rezonance, měření difuzně vážených obrazů a eliminaci artefaktů. Samotnému jádru práce, vlastnímu navrženému programu, se student věnuje pouze na 10 stranách. Navržený program pro zpracování difuzně vážených obrazů není dostatečně přehledně komentován a popsán. Během řešení a zpracování práce student minimálně využíval konzultací, pracoval samostatně. Po formální stránce práce obsahuje několik nedostatků. V samotném textu se nacházejí překlepy, obr. 2.4 obsahuje anglický popisek, seznam symbolů a zkratek není kompletní, abstrakt je velmi stručný, v anglické verzi se vyskytují chyby. Vzhledem k tomu, že student dle zadání navrhl program, který je použitelný pro zpracování difuzně vážených obrazů pro konkrétní typ tomografu, doporučuji práci k obhajobě

52

Dvořák, Pavel

Obsáhlostí je práce na podprůměrné úrovni. Text práce je popsán na čtyřiceti stranách včetně obrázků, z čehož pouze jedenáct stran se věnuje praktické části. V některých místech práce chybí zdrojová literatura, např. u obrázku 4.1 a 4.2. Samotný obrázek 4.2 je poměrně nekvalitní. Občas se v práci objevují pravopisné chyby a překlepy. Formálně je práce na průměrné úrovni. Odbornost práce je již nižší. Student se například zmiňuje o celých číslech větších než nula nebo o dosaženém pásmu u vlnkové transformace. Dále student popisuje, že při filtraci za pomocí vlnkové transformace byly výsledky nedostatečné, avšak v kódu práce není vidět, že by se pokoušel nastavit různé hodnoty pro prahování koeficientů. Většina praktické části sestává pouze z vytvořeného grafického uživatelského rozhraní pomocí editoru GUIDE. Jedná se tedy o jednoduché interaktivní skládání komponent bez většího programování. Druhou částí je přidání několika vestavěných funkcí. Ve zdrojovém kódu chybí komentáře. Panel DTI je nefunkční z důvodu nepřiložené funkce plotDTI. Práci hodnotím jako podprůměrnou a navrhuji známku E – 53 bodů.

53

eVSKP id 74314