ŽÁK, F. Kontrola a kalibrace obráběcích a souřadnicových měřících strojů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.

Holub, Michal

Předložená bakalářská práce splnila cíle zadání. V rámci teoretické části byla zpracována rešerše pro kontrolu a kalibraci CMM a OS, kde v jednotlivých částech jsou popsány postupy měření strojů a popis vytipovaných měřících zřízení vhodných pro jejich kontrolu a kalibraci. Zadané téma práce je velice rozsáhlé a student si vhodně vytipoval dílčí podkapitoly, které jsou v práci zpracované. V rámci zpracování bakalářské práce byly provedeny zkoušky geometrické přesnosti pomocí přístroje Ballbar a Laser Tracer. Závěr měření je možné vidět v přílohách práce. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě.

Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry C

Vetiška, Jan

Předložená bakalářská práce se zabývá rešeršní studií na téma kontrola a kalibrace obráběcích strojů a souřadnicových měřicích strojů. Práce má stanoveny čtyři hlavní cíle. První cíl je splněn v kapitole v kapitole 2., kde se student zabývá popisem normy ISO 230 a v jednotlivých podkapitolách se věnuje jednotlivým částem této normy. V kapitole 2.1 jsou popsány geometrické zkoušky os dle ISO 230-2 ale je zobrazena jen jedna metoda měření pomocí Laser interferometru. V následující části 2.2 není uvedena žádná měřicí metoda na provádění této zkoušky. Celkově druhá kapitola splňuje první bod zadání. Ve třetí kapitole se student zabývá měřicími prostředky pro kalibraci CMM a obráběcích strojů a postupem při kalibracích. Přehled není zcela vyčerpávající. Chybí v něm např. libely, autokolimátory nebo lasertracker. V závěru práce student provádí vlastní zhodnocení dle posledního bodu zadání. Zde se vyskytují některé nepřesnosti jako např. „u konvenčních typů (os) se geometrické zkoušky uvedené v této práci nevyužívají“. Celkově je práce i přes některé nedostatky a nepřesnosti na dobré úrovni. V práci se vyskytuje minimum pravopisných chyb a grafická a stylistická úprava práce je dobrá. Student splnil cíle zadání a práci doporučuji k obhajobě.

eVSKP id 71516