KOMŮRKOVÁ, L. Modelování rotačního pohybu pevného tělesa v prostoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.

Franců, Jan

Zpracovávaná tématika - popis rotačního pohybu tělesa - je dost náročná a nepatří do bakalářského učebního plánu studijního oboru matematického inženýrství. Autorka v podstatě splnila zadání. Pracovala samostatně podle mých pokynů, intenzivněji však až koncem semestru. Proto jsem práci viděl až těsně před odevzdáním a autorka již nestihla zapracovat do práce mé připomínky. Při čerpání z více zdrojů se ji ne vždy podařilo sjednotit označení. Řada veličin a pojmů by chtěla podrobnější vysvětlení. Také výsledky numerických experimentů by si zasloužily komentář. V práci jsem našel několik drobných chyb a překlepů, jinak je práce zpracována na dobré grafické a jazykové úrovni s řadou obrázků. Práci doporučuji k obhajobě.

Kotoul, Michal

Předložená bakalářská práce má rešeršní charakter. Součástí práce podle zadání mají být numerické experimenty. Kromě grafů eliptických funkcí jsem však žádné další numerické výsledky nenašel. Vlastní přínos je tedy poměrně malý. Sekce věnovaná Lieovým grupám působí poněkud cizorodě ve vztahu k ostatním částem práce. Omezuje se na citaci třech základních definic a jedné věty v rozsahu cca poloviny stránky, přičemž není naznačeno konkrétní využití Lieových grup při matematickém popisu a řešení problému dynamiky tuhého tělesa. Závěr práce je velmi stručný a obecný. Na druhé straně je třeba zdůraznit, že problematika, které se daná bakalářská práce věnuje, je velmi obtížná a studenti oboru Matematického inženýrství se s ní setkávají až ve v letním semestru 1. ročníku navazujícího magisterského studia. Autorka bakalářské práce se tedy musela seznámit s danou problematikou v rámci vlastního samostatného studia, přitom využila řadu zdrojů, které řádně cituje. Práce má dobrou grafickou a stylistickou úroveň, obsahuje jen několik překlepů, k hodnocení pravopisu se necítím být kompetentní vzhledem k tomu, že práce je napsána ve slovenském jazyce. Poznámka na konec - v daném kontextu je vhodnější použít slovní spojení "tuhé těleso" místo "pevné těleso".

eVSKP id 70981