DRDLOVÁ, S. Model vzdělávání uživatelů v oblasti IT [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2014.

Dvořák, Jiří

Předložená práce je řešením aktuální problematiky velmi úzce související s moderním řešením profesionálního vzdělávání uživatelů IT firmou. Výsledky jsou plně použitelné v praxi odborné firmy a odráží současný stav řešené problematiky v profesionální praxi firmy. Kladně hodnotím systematickou práci diplomantky a konzultace k přesně definovaným problémům. Zadané cíle byly splněny.

Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Praktická využitelnost výsledků A
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji, včetně citací B

Havelka, Radek

Formální připomínky: - Citace: U některých teoretických částí práce není jasné, kde citace začíná, či končí, a zda je parafrází či doslovnou citací (chybí uvozovky nebo uvozující větná fráze, která v dané části textu deklaruje, co který autor v jaké publikaci uvádí) - Stylistika: Výklad a užívání některých klíčových pojmů není úplně konzistentní – např. někde je uváděn termín vzdělávací plán, jinde je zase zmíněn projekt vzdělávání, koncepce vzdělávání či vzdělávací model nebo strategie. Významové rozdíly nejsou vymezené. Stejně tak není konzistentní využívání symbolů odrážek u členění některých podružných dílčích částí (např. někde jsou použity pomlčky a někde kulaté odrážky apod.) Faktické připomínky: - Výsledky a dopad vzdělávání: Autorka sice uvádí, že hodnocení dopadu vzdělávání je velmi těžko prakticky měřitelné (s. 73), ale v rámci jejího oboru studia by bylo zajímavé alespoň statisticky změřit přímý přínos pořádaného vzdělávání, a to např.: o na zvýšení využívání IT technologií zaměstnanci (pohovorem či dotazníkem) o na potvrzení vyšší spokojenost klientů vybrané společnosti (rozdílovým dotazníkovým šetřením) apod. Tím by se dal konkrétněji odhadnout přímý ekonomický přínos pořádaného vzdělávání a koncepčního přístupu ve formě vzdělávacího modelu, a to např.: o ve zvýšené návratnosti klientů o ve vyšší míře spokojenosti o ve zvýšeném obratu za poskytované služby. Nepřímé přínosy a odhady efektivity autorka ve své práci uvádí. Kladná vyjádření k práci: - Cíle práce jsou řádně uvedeny a to v samostatném článku (kapitole) - Důležité a klíčové pojmy jsou odlišeny tučným písmem nebo kurzívou - V teoretické části práce je položen nezbytný fundament pro pochopení problematiky i uvedení do praktické části - výklad je řazen logicky a myšlenkově navazuje, i když v rámci komplexnosti dané problematiky působí částečně neúplně, což patrně vyplývá i z omezeného rozsahu tohoto akademického díla. - Autorka objasňuje pojmy postupně, od obecnějších ke konkrétnějším. - Praktická část práce je dostatečně názorná, obsahuje množství tabulek, schémat i příloh a je natolik detailně propracovaná, že i méně zasvěcený čtenář problematiku může kvalitně uchopit. - Závěr práce jednoznačně deklaruje splnění zadaného cíle a shrnuje celkový přínos tvorby vzdělávacího modelu a následné realizace vzdělávání. Celkové hodnocení: Tato práce má sice několik formálních, strukturálních a stylistických nedostatků, zejména v teoretické části, avšak její velký přínos je právě v zaměření se na reálnou praxi a skutečný vzdělávací projekt, který byl po důkladné vstupní analýze vytvořen, propracován, implementován i vyhodnocen. Studenti vysokých škol tvoří poměrně velké množství akademických prací, z nichž většina má velmi omezený praktický význam, reálnou vazbu na okolní svět a bezprostřední zkušenost s realitou. Domnívám se, že autorka svoje teoretické i praktické poznatky a zkušenosti uchopila kvalitně a rozhodně nepatří tato práce mezi tzv. „šuplíková díla“, resp. není svým tématem ani pojetím samoúčelná. Z tohoto důvodu si myslím, že u oponentů a recenzentů práce je na místě jistá velkorysost ve stylistickém hodnocení a naopak ocenění praktické koncepce a praktických zkušeností autorky. Práce je celkově velmi konkrétní, propracovaná do detailů a díky své převažující badatelské části i zcela původní, což rovněž ukazuje na slušnou úroveň odborné erudice a bohaté praktické zkušenosti autorky v oblasti vzdělávání. Cíl práce je v úvodu pregnantně uveden, rozpracován v samostatné kapitole a praktická část práce jej naplňuje. Nechybí ani část, kde jsou srovnány ekonomické ukazatele plánování a realizace vzdělávání a je naznačena konkrétní úspora nákladů při aplikaci modelového přístupu. Téma práce je dle mého názoru zcela aktuální, protože probírané formy, koncepce a metodiky vzdělávání a jeho plánování se hojně využívá v současné praxi a tento trend se bude nadále vyvíjet. Dále bych vyzvedl i využitelnost navrhovaných řešení. Práce je v tomto smyslu přiměřeně tvůrčí

Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji C