HAMZOVÁ, M. Hodnocení finanční situace podniku a návrhy na její zlepšení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2014.

Pernica, Martin

Součástí návrhů Vaší práce je snížení nákladů u firemní flotily automobilů a užití leasingu k zabezpečení jejího financování. Uveďte přibližnou výši celkových ročních nákladů spojených s provozem firemní flotily vozů (dle odhadu počtu najetých km, při užití průměrné ceny za 1l pohonných hmot atd.). Uveďte, jakým způsobem společnost sleduje pracovní/soukromé cesty zaměstnanců, případně jaké kroky činí proto aby nebyly vozy zneužívány pro soukromé účely.

Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Praktická využitelnost výsledků D
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji, včetně citací B

Mlčochová, Veronika

Studentka si v bakalářské práci vytkla za cíl provést analýzu společnosti ALSTOM s.r.o. za roky 2009 až 2013 a přinést návrhy na zlepšení finanční situace. Finanční analýza, která byla provedena pomocí celé škály ukazatelů, byla provedena pečlivě a důkladně. Práce byla zároveň vhodně doplněna SLEPT a SWOT analýzou tohoto podniku. Úroveň provedených analýz byla vzhledem ke stanoveným cílům dostatečná. Společnost byla posouzena jako celkem stabilní s velkými možnostmi do budoucna, avšak s jistými nedostatky. Proto byla navržena řada opatření ke zlepšení finanční situace, které jsem jako dlouholetý zaměstnanec shledala jako zajímavá a prospěšná. I když některá z nich jako těžko prosaditelná, jelikož řada rozhodnutí musí být schválena zahraničním vedením v několika vertikálních a horizontálních úrovních. Principiálně jsou ale navržená opatření správná a určitě podnětná. Bakalářskou práci rozhodně doporučuji k obhajobě.

Praktická využitelnost výsledků C
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji B