MALÁ, B. Zhodnocení finanční situace podniku a návrhy na zlepšení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2014.

Čižinská, Romana

Otázky k obhajobě: Na straně 47 uvádíte: "V dalších letech hodnoty [pohotové likvidity] rostou a to znamená, že společnost snižuje objem zásob." 1) Je snižování objemu zásob skutečně jedinou příčinou růstu pohotové likvidity? 2) Za jakých podmínek způsobí snížení zásob nárůst pohotové likvidity? (otázka je míněna obecně, ne pouze ve vztahu k analyzovanému podniku)

Praktická využitelnost výsledků C
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji, včetně citací B

Skálová, Zdeňka

Tématem předložené bakalářské práce autorky je Zhodnocení finanční situace podniku a návrhy na zlepšení. Práce má rozsah 68 stran včetně příloh. Autorka vycházela při své práci z účetních výkazů společnosti za období 2009 – 2012. V první části nás seznamuje s charakteristikou společnosti, její historií, vizí, posláním, organizační strukturou a SWOT analýzou. Druhá část se týká teoretických východisek práce, která jsou nezbytná pro sestavení finanční analýzy. Tato část je zpracována přehledně a podrobně. Ve třetí části podrobně rozebírá analýzu problému a návrh postupu řešení. Provádí analýzu stavových, rozdílových a poměrových ukazatelů. V závěru své práce se zabývá návrhy na zlepšení současného stavu společnosti. Autorka si vybrala téma, které je velice aktuální, jelikož je nezbytné analyzovat ekonomickou situaci podniku, aby byla dosažena patřičná efektivita a odstraněny nedostatky v řízení. Na základě použitých teoretických metod došla autorka ke stanoveným cílům. Bakalářská práce je zpracována přehledně, závěry jsou srozumitelné, je dobře strukturovaná a po obsahové i formální stránce na dobré úrovni. V práci jsou zpracovány názorné grafy a tabulky. Autorka prokázala schopnost samostatně zpracovat zjištěné informace a dovedla je správně analyzovat. Analýza ukázala reálný stav podniku a definovala základní problémy v něm. Práci hodnotím velmi pozitivně a doporučuji k obhajobě před zkušební komisí.

Praktická využitelnost výsledků B
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji B