MACHÁLEK, O. Analýza ekonomických ukazatelů pomocí statistických metod [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2014.

Novotná, Veronika

Praktická využitelnost výsledků D
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji, včetně citací A

Jaroš, David

Bakalářská práce se zabývá analýzou ekonomických ukazatelů konkrétní instituce pomocí statických metod. Autor hned na začátku správně uvádí, že je tato analýza důležitá, protože čísla nelžou a jsou schopny nám odhalit i to co není na první pohled zřejmé a patrné. V teoretické části autor vymezuje správně pojmy, jako například ROA, ROE, pohotovou likviditu, dobu splácení dluhů, obrat aktiv, časové řady a další, které dále používá v následujících částech a to hlavně v praktické části. Uvádí i potřebné vzorce se kterými dále pracuje a počítá. V praktické části autor správně představuje subjekt, který podrobuje analýze a následně uvádí konkrétní data, které získává z potřebných materiálu instituce. Zde autor ne úplně nejlépe, mnohdy krkolomně, formuluje konkrétní věci a i grafické a všeobecné uspořádání není nejlepší, přehlednost práce zde lehce upadá, grafy by mohly být přehledněji zpracovány, upřednostnil bych spíš spojnicové grafy před sloupcovými. Kapitolu Vlastní návrhy řešení autor začíná popisem aplikace, kterou pro tento účel vytvořil. Popis i grafické znázornění některých obrázků není na nejvyšší úrovni, ale pro tento účel dostačuje. Aplikaci autor práce vytvořil vhodně a tak aby poskytla veškeré potřebné výpočty a aby nebylo ovládání nějak zásadně složité. Hodnocení a vyjádření výsledků je dostatečné k úrovni celé práce. Celkově práci, ač na některé zmíněné nedostatky, hodnotím jako nadprůměrnou a doporučuji tuto práci k obhajobě.

Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji A

eVSKP id 73288