VRASPÍR, K. Výroba odlitků repliky rámu motocyklu Praga 500 BD [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.

Roučka, Jaromír

Předmětem bakalářské práce je výroba repliky rámu motocyklu - veterána Praga 500 BD. Bakalář jako vzor využil funkční stroj této značky. Na tomto exempláři změřil rozměrové parametry, analyzoval konstrukci a způsob výroby. Předmětem práce bylo zhotovení rámu, u něhož je velká řada elementů vyrobena jako odlitky. Pro tyto díly zhotovil modelové zařízení a z tvárné litiny odlil příslušné odlitky. Při řešení tohoto problému musel prokázat dobré znalosti z oblasti materiálů a různých procesů strojírenské technologie. Řešení bylo časově náročné a student se mu věnoval velmi dlouhodobě a systematicky.

Haluza, Jakub

Bakalářská práce popisuje výrobu litých částí rámu historického motocyklu z třicátých let minulého století. V prvních kapitolách je uvedena rešerše týkající se historie a parametrů motocyklu Praga 500 BD. Další kapitoly popisují postup při výrobě odlitků a to od výroby modelového zařízení přes formování, lití, tepelné zpracování až po finální obrobení. Pro výrobu modelového zařízení je vyzkoušeno několik metod výroby. Při výrobě odlitků musela být měněna technologie, zejména umístění výfuků, nálitků a zářezů, aby se podařilo vyrobit odlitky v dostatečné kvalitě. Stejně tak pro zajištění požadované struktury bylo do postupu zaneseno tepelné zpracování. Rozsah práce překračuje požadavky kladené na bakalářskou práci. Je patrné, že autor věnoval samotné práci na modelech a odlitcích velké množství času. Práce je logicky členěna a bez větších jazykových a stylistických chyb. V odborné části práce se vyskytuje několik nejasných formulací. Použité množství literárních zdrojů je pro bakalářskou práci dostačující, avšak v části věnující se výrobě modelů a forem mohlo být užito více odborných publikací. Cíle práce byly naplněny a tímto je doporučena k obhajobě.

Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod D
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry D
Logické uspořádání práce a formální náležitosti D