HRDINA, R. Návrh aktivního subwooferu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2014.

Šteffan, Pavel

Student Robin Hrdina vypracoval bakalářskou práci na téma „Návrh aktivního subwooferu“. Vzhledem ke zvolenému tématu a předchozích, velmi malých, zkušenostech studenta s analogovou technikou vyžadovalo úspěšné řešení značné úsilí. Počáteční potíže, se studentovi podařilo překonat a dotáhnout návrh zesilovače do funkčního vzorku. Student prokázal své odborné znalosti a orientaci v dané problematice. Předložené řešení je funkční, ale vzhledem k neexistenci vhodného napájecího zdroje jen obtížně použitelné mimo laboratorní podmínky. K řešení dané problematiky student přistupoval zodpovědně, pravidelně chodil na konzultace a sám navrhoval možná řešení vzniklých problémů. Jeho řešení je přínosné a je možné jej dále rozšiřovat. Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem práci doporučuji k obhajobě.

84

Kledrowetz, Vilém

Cílem této práce bylo navrhnout a realizovat jednokanálový zesilovač pro aktivní subwoofer. V úvodu práce jsou dostatečně popsány třídy zesilovačů, základní parametry audio zesilovačů a speciální integrované obvody využívané v audio aplikacích. Praktická část popisuje návrh dílčích částí zesilovače a simulace v programu PSpice. Na ni navazuje realizace DPS včetně měření dosažených parametrů. K praktické části mám dvě připomínky - k nepřesnému měření šumu předzesilovače pomocí multimetru. Dále z kapitoly 5.3 vyplývá, že není dořešena ochrana proti napěťovým špičkám. Formální stránka obsahuje několik nedostatků - nečíslované kapitoly v obsahu, ve schématech chybí vyznačení uzlů, samotné označení integrovaných obvodů jako název kapitoly, místy psaná práce v 1. osobě, atd. I přes uvedené připomínky hodnotím práci jako velmi dobrou (82b/B).

82

eVSKP id 74195