ZEMANOVÁ, V. Analýza a vyhodnocení provozních nákladů autobusové linky č. 49 Dopravního podniku města Brna [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2014.

Posudky

Posudek vedoucího

Libertín, Josef

Celkovou úroveň práce s využitím omezeného rozsahu poskytnutých dat lze hodnotit známkou "A".

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění cíle a rozsahu zadání B – Dosažené cíle a rozsah diplomové práce (dále jen DP) odpovídají možnostem získání požadovaných dat od DPMB.
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem A Poznatky získané studiem byly zcela využity.
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody A Zpracování analytické části DP odpovídá požadované úrovni v dopravní firmě.
Odborná úroveň diplomové práce B Odborná úroveň je poznamenána nedostatkem technicko-ekonomických dat daného typu autobusu.
Přínos pro praktické i teoretické využití A Přínosem pro praktické využití je nastavení postupu vyhodnocení nákladů konkrétní autobusové linky.
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 A Práce s literaturou odpovídá požadavkům
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň B V některých vyjádřeních byly použity obecné výrazy na úkor odborných výrazů používaných v dopravě.
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Chabičovský, Petr

Analytická část diplomové práce podává kvalitní rozbor historie DPMB, používaných typů autobusů, rozbor profilu dané linky i vlivů na spotřebu PHM. V rozboru autobusů studentka neuvádí u žádného typu emisní normu EURO, kterou splňuje, což je důležitý údaj o ekologičnosti daného autobusu a také o stáří a obnově celého vozového parku. V ekonomickém rozboru studentka analyzuje náklady na provoz z několika hledisek, podrobněji dle kalkulačního vzorce autobusové dopravy používaného v DPMB. V rozboru srovnává pouze celkové roční náklady, nebere v úvahu ujeté km (na nich závisí celkové roční náklady na PHM i řidiče), takže srovnání typů Crossway a Citelis nemá komplexní vypovídací hodnotu. V části pojednávající o spotřebě PHM by bylo zajímavé srovnat nejen normy spotřeb, ale i skutečné spotřeby autobusů Crossway v jednotlivých letech a jejich růst se stářím autobusu, což je důležité pro vývoj nákladů na dopravu. Z údajů v poslední kapitole plyne, že Brno má nejhustší sít' MHD a pro obyvatele města největší nabídku přepravních služeb z porovnávaných měst. Předpokládám, že se k tomu váží i nejvyšší náklady na MHD v Brně ze sledovaných měst, ovšem kvůli nedostupnosti dat z ostatních dopravních podniků tuto veličinu nelze porovnat, což je pro nás jako zadavatele škoda. Celkově je práce přehledně a kvalitně zpracovaná a podává podrobný rozbor zadaného tématu.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Úplnost vypracování B
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce A
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody B
Obtížnost a správnost řešení B
Přínos pro praktické i teoretické využití B
Odborná jazyková úroveň B
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky A
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 71034