MICHÁLEK, P. Měnič pro napájení notebooku v automobilu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2014.

Španěl, Petr

Řešitel se v této práci zabývá velmi podrobně problematikou návrhu a konstrukce spínaného zdroje pro napájení notebooku z palubní sítě osobního automobilu. Hlavním cílem práce bylo zkonstruovat požadovaný zdroj a ověřit jeho vlastnosti měřením. Díky použití vhodné topologie se synchronním usměrňovačem se účinnost při běžném použití měniče pohybuje nad 95% a při maximálním výkonu se pohybuje na stále přijatelných 87%. Po formální a technické stránce je práce v pořádku. Práci hodnotím jako výbornou a doporučuji k obhajobě.

98

Kadlec, Josef

Bakalářská práce se zabývá návrhem zvyšujícího měniče napětí, který bude sloužit k napájení notebooku z palubní sítě automobilu. Práce je logicky a přehledně rozdělená do sedmi základních kapitol. V prvních dvou kapitolách autor seznamuje čtenáře s problematikou a různými variantami měničů. Další dvě kapitoly se zabývají návrhem a realizací měniče. Poslední kapitoly publikují měření na měniči, kalkulaci materiálu a závěrečné zhodnocení. Rozsah samotné práce je 30 stran, ke kterým mám následující drobné připomínky: - Zdroje použité literatury nejsou v textu citovány postupně. - Autor někdy zbytečně popisoval všeobecně známou věc (např. kapitola 5.2.2 Návrh vodivých cest). - Rovnice jsou jinak formátované v číslovaných rovnicích a jinak v textu (použití kurzívy, odsazení symbolu „rovná se“). - Rozdílné formátování grafů působí rušivě (např. strana 39). - Několikrát bylo použito první osoby jednotného čísla (např. „… která jsem zohledňoval …“). I přes drobné nedostatky se jedná o velice kvalitní práci, ve které autor splnil zadání do posledního bodu. Navrhuji 93 bodů a práci doporučuji k obhajobě.

93

eVSKP id 71050