POPOVEC, J. Lokalizace zařízení v bezdrátovém systému na základě úrovně přijímaného signálu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2014.

Botta, Miroslav

Student pravidelně konzultoval zadanou problematiku a svědomitě pracoval na jejím řešení. Při řešení práce prokázal samostatnost a kreativitu. Práce jak z odborného, tak z formálního hlediska vyhovuje úrovni odborné práce. Zpracovaná diplomová práce obsahuje návrh a implementaci komplexního bezdrátového systému pro určování vzdálenosti na základě RSSI. Veškerá sesbíraná data byla uložena na centrálním serveru, kde probíhaly jednotlivé výpočty. Při implementování serverové aplikace také kladl důraz na softwarovou optimalizaci daného řešení. Student provedl průzkum a analýzu existujících řešení pro určení vzájemné vzdálenosti mezi jednotkami v bezdrátovém systému a vytvořil několik simulačních scénářů, na kterých ověřil účinnost zvolených metod. V práci chyběla jedině závěrečná implementace některého z lateračních algoritmů pro určení pozice v prostoru, což ale zohledňuji kvůli komplexnosti daného řešení. Celkově práci studenta a zpracování dané tematiky hodnotím známkou B 80 bodů.

80

Fujdiak, Radek

Student měl za úkol na základě úrovně přijímacího signálu lokalizovat zařízení v bezdrátovém systému. Diplomová práce má 60 stran a je rozdělena do 4 sekcí. V prvních dvou kapitolách je stručný úvod do problematiky a dále je blíže popsána samotná realizace lokalizačního systému a samotný návrh řešení v poslední kapitole je pak výsledné měření. Rozsah práce je standartní, teoretický rozbor problematiky by mohl být rozsáhlejší a zaobírat se více do detailů či i zhodnotit stávající situaci, práce obsahuje drobné formální nedostatky. Práci shledávám na průměrné úrovní.

70

eVSKP id 73866