MICHÁLEK, T. Zabezpečení komunikace v systémech využívající omezená zařízení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2014.

Malina, Lukáš

Student pracoval převážně samostatně a jeho aktivita během řešení závěrečné práce byla na dobré úrovni. Zadání práce bylo splněno. Avšak v rámci analýzy vhodných kryptografických metod, student implementoval a změřil na jednočipu jen dva kryptografické algoritmy, RC6 a XTEA. Ačkoliv, ve vlastním návrhu řešení byla změřena i šifra AES. Formální zpracování práce je na velmi dobré úrovni. Přes uvedené drobné nedostatky doporučuji práci k obhajobě s celkovým hodnocením velmi dobře, B 84 bodů.

84

Martinásek, Zdeněk

Bakalářská práce se zabývá kryptografickými metodami na výpočetně omezených zařízení. K práci mám následující připomínky: úvodní kapitoly jsou dle mého názoru zbytečně rozsáhlé. Doporučoval bych zaměřit pozornost konkrétně na lehkou kryptografii a kryptografická primitiva používaná v lehké kryptografii a MODBUS protokol. V práci se používají nevhodné formulace př. „ten samý klíč“, kvalita obrázků (elektronická verze), chybí uvedení reference obrázku (př obr. 2). Práce obsahuje celkem 13 obrázků, na které se autor vůbec neodkazuje v textu. To činí text hůře srozumitelným. Nejednotnost používaných formulací př. Hash funkce/ Hashovaci funkce. Informace v úvodu jsou poněkud neaktuální př. možné použít MD5 nebo bezpečnější SHA-1. Výsledky uvedené v tabulce 3, není zřejmé, z kterých zdrojů bylo čerpáno, neuveden typ procesoru. Práce místy nelogicky členěna, nejde dobře rozeznat vlastní práce a převzaté studie (neodkazování se na zdroje, tabulky v textu kapitola 6). Stěžení část práce (kapitola 7) je vcelku dobře strukturovaná a sepsána a nemám větších výhrad. Části kódu jsou vloženy opět bez odkazů v textu. Není také vysvětleno proč bajty klíče šifrovacích algoritmů, které jsou nastaveny fixně, obsahují pouze nulové hodnoty u autentizační verze protokolu a jen jeden nenulový bajt (1) u druhé verze protokolu. I přes veškeré výtky, je zadání práce splněno a navrhuji hodnotit známkou dobře.

77

eVSKP id 73761