PENZINGER, P. Hodnocení energetické náročnosti technologií pro nakládání s radioaktivními odpady používanými v ČR [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2014.

Katovský, Karel

viz přiložené PDF

89

Varmuža, Jan

Práce Hodnocení energetické náročnosti technologií pro nakládání s radioaktivními odpady používanými v ČR v první řadě popisuje organizace zapojené do procesu nakládání s radioaktivními odpady (RAO), mapuje jejich činnost a oblast působnosti. Dále se autor zaměřil na třídění RAO z různých úhlů pohledu (skupenství, původce, legislativa, MAAE). V kapitole 4 autor uvedl stručný přehled nejčastěji se vyskytujících radionuklidů, za níž následuje část věnovaná jednotlivým lokalitám, ve který jsou vybudována úložiště jaderného odpadu v ČR. V další části práce autor přehledně, stručně a komplexně popisuje technologie zpracování RAO. V praktické části se student zabývá analýzou energetické náročnosti zpracování RAO od místa jejich vzniku až po místo uložení. Analýza je provedena pro JE Dukovany, Temelín a ÚJV Řež. Práce je na velmi dobré úrovni, autor v první části provedl kvalitní rešerši, kterou dokázal velmi dobře a stručně popsat řešenou problematiku. I přes velmi široký záběr (od legislativy, přes charakterizování RAO až jejich zpracování) student dodržel doporučený rozsah práce a prokázal schopnost vyhledat a vybrat pouze podstatné a relevantní informace, které logickou formou zapracoval do své bakalářské práce. K práci mám pouze několik připomínek. Celá práce obsahuje pouze 1 obrázek a 1 tabulku. Absence přehledných tabulek a grafů zejména v praktické části výrazně snižují kvalitu práce. Informace v textové podobě by např. v odstavcích 7.1.1, 7.1.2. aj. výstižněji nahradila tabulka s vhodným komentářem. V praktické části autor provádí výpočet a odhad energetické náročnosti, avšak v celé práci není uvedena ani jedna rovnice či příklad výpočtu. Práci hodnotím 89 body, stupeň B.

89

eVSKP id 73552