Doubravský, Karel

Otázka k obhajobě: Jakou míru autonomie při rozhodování má firma v rámci skupiny KRAH GROUP?

Praktická využitelnost výsledků C
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C
Práce s informačními zdroji, včetně citací A

Jaroš, David

Autorka svou bakalářskou práci na téma - analýza ekonomických ukazatelů firmy pomocí statistických metod - pojala hned od úvodu správně a je patrné, že si jasně a zřetelně uvědomuje co by mělo být praktickým východiskem této bakalářské práce. „Statistika nuda je, má však cenné údaje“ a to nejenom k zajištění informací o současném stavu a minulosti, ale taky by ze statistických údajů měla získat firma přehled o tom, jak by se situace mohla vyvíjet i do budoucna. Tohle si autorka práce opět správně uvědomuje a staví na tom. V teoretické části autorka správně a zcela zřetelně vymezila výrazy, vzorce, veličiny a jiné další pojmy, které ve své práci dále používá. Tato část je dobře zpracována, jelikož čtenáři podává jasné informace které jsou i dále použity a to převážně v praktické části. Pokud nejsou čtenáři dobře podány informace, které se v práci vyskytují, jsou důležité a zásadní, může se v nich jednoduše ztratit a hodnota takovéto práce se snižuje. Autorka zde opět správně uvádí i příslušné vzorce a funkce, podle kterých dále v praktické části počítá a postupuje. Praktickou část, tedy analýzu současného stavu, začíná autorka představením firmy kde firmu představuje i pomocí zdařilých obrázků působnosti skupiny Krach group a i čím se tato skupina zabývá a co vyrábí. V následujících kapitolách již autorka uvádí výsledky analýz jednotlivých ukazatelů, které jsou zde zastoupeny, graficky dobře zpracovanými, grafy i s příslušnými regresemi. Tuto část autorka práce správně zakončuje zhodnocením všech analyzovaných ukazatelů, zhodnocení dále využívá k definování vlastních návrhů. Část práce nazvaná - vlastní návrhy - není pojata jen obecně, ale opět správně konkrétně k dané firmě, ke konkrétním výsledkům a řešením. Autorka zde ukazuje cestu jakou by se dále firma mohla vydat k tomu, aby získala nové zákazníky, snížila své náklady, či lépe investovala své zisky a finanční prostředky kterými disponuje. Autorka správně vidí výhody které poskytuje celá skupina Krach group a tyto výhody i ve svých návrzích uvádí. Celkově práci, ač na menší gramatické a formální chyby, hodnotím jako velice povedenou a zdařilou a doporučuji tuto práci k obhajobě.

Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B