SEDLÁŘ, T. Bezdrátový systém pro ovládání elektrických zařízení v domácnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2014.

Čožík, Ondřej

Student v první části práce měl za úkol navrhnout a ověřit alespoň dvě bezdrátově komunikující zařízení využitelná v domácnosti. V návrhovém prostředí student navrhl jak hlavní zařízení, připojitelné k osobnímu počítači, tak i modulární podřízené zařízení s možností čtení teploty/vlhkosti, spínání výkonových obvodů, řízení výkonu připojeného zařízení v deseti stupních apod. Přes několik problémů se obě zařízení podařilo zprovoznit. Během druhé části mělo být vytvořeno programové vybavení pro vzniklá zařízení. S poměrně složitou problematikou se student vyrovnal dobře a postupnými kroky směřoval k úspěšnému dokončení návrhu. Odevzdanou práci a aktivitu studenta v rámci bakalářské práce hodnotím 85 b.

85

Levek, Vladimír

Autor se zabýval poměrně náročnou prací, jejíž cílem bylo vytvoření bezdrátových prvků pracujících v systému inteligentního domu. Výsledkem práce byl návrh a realizace několika funkčních bezdrátových komponent umožňujících komunikaci mezi sebou, komunikaci s počítačem, snímání některých neelektrických veličin a zároveň ovládání silových i nízkonapěťových obvodů. V předložené práci je nejdříve velmi stručně nastíněna problematika bezdrátových automatizačních procesů. V dalších kapitolách jsou detailněji popsány obvody jednotlivých modulů. Následující část bakalářské práce je věnována popisu programového vybavení a závěrem jsou shrnuta všechna důležitá fakta. Oproti zadání autor navíc řešil snímání stavu prostředí. Práce byla velmi náročná, proto autor zřejmě nekladl stejně vysoké nároky na výsledný text bakalářské práce jako na návrh samotný. Popis některých částí bezdrátového systému je méně srozumitelný, jak v hierarchii popisu, tak ve stavbách jednotlivých vět. Práce oplývá výrazy netechnického charakteru (relátka, deska – míněno DPS…). Ze stylistického pohledu lze vytknout absenci odkazů na obrázky, tyto jsou navíc v některých místech vloženy o několik stránek za popisem, jenž dokreslují. Z odborného hlediska považuji za nevhodné zapojení optooddělovače, a zdroje – viz otázky k obhajobě. V textu nejsou zmíněny provozní podmínky, jako napájecí napětí zdrojů, výstupní napětí baterie a proudová zatížitelnost jednotlivých modulů. V předložené práci chybí fotografie hotových modulů, ukázka komunikace s počítačem prostřednictvím hyperterminálu, případně další obrázky dokumentující systém jako celek. Poslední chybou, spíše nedopatřením, jsou prázdné listy vložené do práce (mezi stranou 14 a 15, v příloze je vloženo dokonce několik prázdných listů za sebou). Předložená práce vykazuje poměrně dobrou odbornou úroveň, která převyšuje a v mnohém vyvažuje nedostatky úrovně textové. Soudím, že tato bakalářská práce je dobrým výchozím materiálem pro diplomovou práci.

81

eVSKP id 74209