VÁVRA, V. NOVÉ NA STARÉ – Brno, nároží Bratislavská - Stará [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2014.

Makovský, Zdeněk

Student Vít Vávra neobhájil svoji bakalářskou práci na téma NOVÉ NA STARÉ. Komise doporučila dopracování jeho projektové dokumentace. Student Bárta připomínky důsledně zapracoval do svého bakalářského projektu, který konzultoval s vedoucím práce. Urbanistický i architektonický návrh splňuje předmět zadání bakalářské práce, kterým byl požadavek na zastavění pozemku na nároží ulic Bratislavská a Stará. Navržený objekt splňují požadavky na polyfunkční městský dům s převažující funkcí bydlení, doplněný o další funkce a plochy potřebné v kontextu lokality. Součástí návrhu je i vyřešení nově vymezeného veřejného prostoru a napojení na stávající objekty. Svými proporcemi, velikostí i měřítkem odpovídá objekt kontextu místa i řešené situaci. Dispoziční i konstrukční řešení navrženého objektu vyhovuje platným normám. Bakalářská práce splňuje rozsahem.grafických příloh požadavky na dokumentaci zadaného tématu i požadavky kladené na bakalářský titul.

Přístup studenta ke zpracování Bakalářský návrh studenta Víta Vávry s názvem práce
63

Wittmann, Maxmilian

Základní architektonický koncept je reálný, reflektuje tvůrčí záměr autora. Potenciál autorovy invence nebyl zcela využit. Práce je z obsahového a formálního hlediska na uspokojivé úrovni.

Urbanistické řešení C Navržený objekt polyfunkčního městského domu je součástí dopravně nově řešeného území. Vstup do objektu je dle výkresu situace provozně vázán na obytnou zónu s omezenou rychlostí, vjezd na jednosměrnou obslužnou komunikaci. Zklidnění dopravy je pro území přínosné, vyžaduje však důkladné rozpracování domyšlené do všech důsledků. Nabízí se otázky, jak/kudy/kterými ulicemi bude řešen odjezd vozidel z objektu nebo jak je vyřešeno parkování v lokalitě, není-li tato možnost v ulicích, parkovací kapacita v navrženém objektu je pro tyto účely dostatečná? Existuje předpoklad, že v okolí objektu, který posiluje zdravé sociální vazby v území, by mohly vzniknout ve srovnání s aktuální situací živé veřejné prostory, v projektu jsou prezentovány jen okrajově.
Architektonické řešení D Architektonické řešení objektu je i po dopracování projektu prezentováno poměrně stroze. Z dokumentace je zřetelný elementární tvůrčí přístup autora. Základní architektonický koncept je čitelný. Rozsáhlý vnitřní veřejný prostor, interiéry i exteriéry objektu jsou prezentovány jednoduše, přitom atraktivita těchto prostorů je pro úspěch projektu klíčová. Architektonické řešení fasád je prezentováno jednoduše až stroze.
Provozní řešení C Provozní členění objektu do základních celků se po dopracování v principu nezměnilo. Lze konstatovat, že je logické a funkční, postupné vertikální vrstvení funkcí od 1.NP s komerčním využitím až po bydlení ve 4.- 7. NP je provozně výhodné a koresponduje s autorovým záměrem na soužití různých společenských vrstev. Provozní řešení koresponduje s dopracovanými, přehlednými výkresy funkčního členění jednotlivých podlaží.
Technicko konstrukční řešení D Jedná se o železobetonový skelet vyztužený stěnami. V místě rozsáhlé prostorové perforace parteru je dle průvodní zprávy a doplněného výkresu konstrukce nesena rámy s konzolami. Existuje předpoklad, že zvolené technicko – konstrukční řešení bude funkční.
Formální úroveň D Formální úroveň předloženého projektu je po dopracování na uspokojivé úrovni, z projektu je zřejmý autorský záměr a architektonický koncept. Práce je celkově přehledná, v dílčích výkresech převážně obsahově úplná. Problematická se stále jeví její celková atraktivita.
70

eVSKP id 77353