BOHRN, M. Perspektivní obvodové struktury pro modulární neuronové sítě [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2014.

Fujcik, Lukáš

Ing. Marek Bohrn nastoupil do doktorského studia v roce 2007. Během této doby se intenzivně věnoval problematice neuronových sítí a návrhem digitálních obvodů. Své dosažené výsledky aktivně publikoval na významných vědeckých konferencích nejen domácích, ale i zahraničních. Své získané znalosti a dovednosti pak velmi dobře prodal mezi studenty, když si ho vybírali jako vedoucího bakalářské práce nebo diplomové práce. Dalo by se říci, že se stal podle referencí studentů velmi oblíbeným vedoucím s velmi dobrou odborností. Na Ústavu mikroelektroniky je členem pracovního týmu řešitelů několika tuzemských výzkumných projektů podporovaných zejména MPO ČR, GA ČR a MŠMT ČR. Předkládaná práce se zabývá návrhem nové obvodové struktury pro implementace dopředných neuronových sítí. Navržená struktura využívá nekonvenční uspořádání sběrnic pro propojení dílčích bloků. Přínos navržené struktury spočívá v optimalizaci vytížení výpočetních bloků a zvýšení efektivity přenosu dat mezi nimi. Navržená struktura je flexibilní a vhodná pro implementace širokého spektra topologií dopředných neuronových sítí. Pokud bych měl ohodnotit vědecký přínos studenta, tak Ing. M. Borhn navrhl zcela novou hardwarovou koncepci pro efektivní implementace zejména dopředných neuronových sítí. Tato koncepce je unikátní především díky širokým možnostem paralelizace prováděných výpočtů a velmi efektivnímu způsobu propojení dílčích bloků. Modulární uspořádání architektury dále zvyšuje její flexibilitu a možnosti uplatnění v aplikační oblasti. Z hlediska jeho přístupu při vypracování textové části bych měl malou výtku. Student měl přistupovat ke psaní disertační práce mnohem aktivněji a s tím byly také spojené velmi dlouhé časové prodlevy při odevzdání jednotlivých kapitol mně jako vedoucímu práce pro posouzení. Tento nedostatek se z určité části projevil také na délce studia. Avšak musím podotknout, že práce je po formální stránce čtivá, má velmi dobrou grafickou úroveň a přehledné členění. Z pohledu dosažených publikací je jeho publikování na domácích i zahraničních konferencích na velmi dobré úrovni. Nicméně jako nedostatek vidím, že jeho jádro disertační práce se nepodařilo publikovat v nějakém prestižním impaktovaném časopise. Tenhle fakt však nikterak nesnižuje kvalitu jeho předkládané práce. Jsem přesvědčen, že Ing. Marek Bohrn prokázal předpoklady pro samostatnou vědeckou práci a že splňuje všechny požadavky kladené na absolventa doktorského studijního programu. Proto doporučuji předloženou disertační práci k obhajobě.

Ďuračková, Daniela

viz posudek ve formátu pdf

Husák, Miroslav