CHVÍLA, L. Algoritmy pro procházení 2D bludiště [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2015.

Žalud, Luděk

Student pracoval velmi iniciativně a samostatně. Práci se mnou pravidelně konzultoval, předváděl mi rovněž jednotlivé algoritmy, rovněž výsledný program pro vektorizaci mapy na bázi Evidence grids a následné nalezení trajektorie. O nadstandardní snaze o maximální transparentnost a prokazatrelnost funkčnosti předkládaných algoritmů svědčí i to, že si student vyžádal reálná data z laserových skenerů i přesto, že předtím vytvořil vlastní simulátor těchto zařízení. Student velmi dobře pracoval s informačními zdroji. Práci považuji za velmi zdařilou a soudím, že jednoznačně prokazuje bakalářské schopnosti studenta.

90

Jelínek, Aleš

Tématem bakalářské práce jsou algoritmy pro procházení 2D bludiště. Po stručném úvodu autor provádí rešerši známých postupů a diskutuje jejich vhodnost při aplikaci na své zadání. Shrnuje principy dostupných metod, jejich výhody a zmiňuje důvody možného selhání. V implementační části práce jsou dovysvětleny teoretické základy použitých metod a představeno samotné řešení zadání. Autor dělí zpracování vstupních dat do několika kroků a přehledně popisuje jednotlivé operace, které jsou nad nimi prováděny. Speciální pochvalu zasluhují kapitoly o možnostech paralelizace výpočtů a optimalizací, kde je jasně vidět, že autorovy znalosti programování výrazně přesahují úroveň bakalářského studijního programu. Výstupem práce jsou dva programy, které tvoří řešení druhého a třetího bodu zadání. Oba byly otestovány a nebyl nalezen žádný nedostatek stojící za zmínku. Na závěr jsou prezentovány výsledky práce. Bohužel tato kapitola je poněkud krátká a mohly být detailněji zhodnoceny vlastnosti použitých algoritmů. Test na reálných datech však byl proveden a tím lze považovat zadání za bezezbytku splněné. Po formální stránce je práce na dobré úrovni. Bylo nalezeno pouze několik překlepů, obrázky 2.7 a 2.8 mají nedostatečný popis a Obr. 5.3 je poněkud nešťastně graficky zpracován. Jinak je práce logicky vystavěna, text dobře srozumitelný a literatura správně citována. Zadání bylo splněno ve všech bodech, některé části vypracování dokonce jeho rámec přesahují. Vzhledem k formálním nedostatkům a krátké experimentální části navrhuji známku B – 84 bodů.

84

eVSKP id 85571