PLUSKAL, R. Dohledávání objektů v obraze [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2008.

Richter, Miloslav

Diplomant pracoval samostatně, konzultací využíval pouze v nejnutnějších případech. Zadání splnil, v práci však mohla být uvedena zmínka o podobných programech a možných variantách způsobů zadávání obrazových dat. K řešení přistupoval aktivně a na základě zkušeností upravoval program tak aby byl funkční a použitelný i v situacích, se kterými se ve vstupním rozboru nepočítalo. Diplomant prokázal znalosti v dané oblasti a výsledkem je kvalitně zpracovaný program.

Využití literatury B 8/10
Formální zpracování práce A 20/20
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) A 18/20
Splnění zadání A 47/50
93

Petyovský, Petr

Zadání této diplomové práce patří mezi náročné, to jak po stránce teoretické, tak i časové. Student prostudoval velké množství literatury z oblasti počítačového zpracování obrazu a získané poznatky vhodně aplikoval. Zadání práce bylo splněno a dosažené výsledky jsou obsaženy v textu a přílohách práce. Způsob řešení daného úkolu svědčí o odpovídajícím stupni znalostí studenta v oboru a zvolené řešení je správné. Student při řešení diplomové práce využívá nastudované znalosti, které uvedl v kap. 1-5. Získané poznatky vhodně využil při řešení práce v kap. 6. Tato kapitola také obsahuje popis dalšího možného postupu řešení práce. Závěrečná kap. 7 je věnována zhodnocení. Student se při řešení zadání diplomové práce nedopustil žádných podstatných chyb, které by snižovaly kvalitu výsledků práce. Z formálního hlediska je práce vhodně rozčleněna do dostatečného množství samostatných kapitol, které umožňují dobrou orientaci čtenáře v textu. Všechny kapitoly mají dostatečný rozsah odpovídající jejich důležitosti, přesto bych očekával větší rozsah kapitoly obsahující závěrečné zhodnocení. V textu práce je naprosté minimum gramatických a syntaktických chyb, což svědčí o důkladností s jakou student práci zpracoval. Přiložené CD obsahuje vytvořené grafické prostředí pro lokalizaci objektů v obraze, zdrojové texty programu a databázi testovacích snímků. Vytvořený program je bohužel sestaven proti jiné verzi dynamických knihoven OpenCV, než jaké jsou uloženy na CD a proto je nejprve nutné získat novou verzi těchto knihoven z internetu. Výsledný program obsahuje několik chyb, které způsobují jeho nestabilitu. Vzhledem k náročnosti úkolu, množství znalostí nutných k realizaci i dosaženým výsledkům, mohu zodpovědně konstatovat, že předložená práce svědčí o inženýrských schopnostech diplomata a práci doporučuji k obhajobě. Studentovi navrhuji hodnocení diplomové práce stupněm výborně.

Splnění požadavků zadání A 20/20
Odborná úroveň práce A 45/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse B 17/20