ZAINER, J. Vizuální styl cestovní agentury [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2008.
Pro design je důležité i hodnocení designérských kvalit práce: řešení fyzického modelu - A, řešení design-manuálu - D, úroveň tvarové kultivace - A, barevnost navrženého designu - B a grafická úprava výkresů - B. I ze strohého hodnocení vyplývá jistá nevyrovnanost, pramenící z některých problematicky pojatých nebo neřešených částí úkolu. Například použití značky kříže v tvaru a ve spojitosti s barevností evokující Mezinárodní červený kříž může být pro uživatele zavádějící, design-manuál je prakticky řešen v sotva uspokojivé formě (do textové částí není vůbec zahrnut), jako součást práce mně chybí i aplikace značky a vizuálního stylu na dalších příkladech např. na webu, plakátu ap. Na druhé straně však navržený vizuální styl působí graficky velmi čistě, jednotně a i ukázky cestovatelských potřeb jej bez výjimky ctí. Cestovatelská hra "člověče nezlob se", jejíž tvar se stal výchozím motivem pro výše kritizovanou značku, je svým řešením invenční a její vzhled patří k pozitivům práce. U studenta oceňuji nakonec i vedle jeho až umíněné snahy prosadit určité věci (ne ale vždy ke prospěchu věci) to, že nad některými výtkami v průběhu práce se zamyslel a celkově práci posunul do přijatelné roviny, zejména však to, že cestovatelský deník, který v práci preferuje, dotáhl až do slušné realizované, ofsetem tištěné a vázané, podoby.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | D | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
řešení modelu: A, řešení design manuálu: C, úroveň tvarové kultivace: A, barevnost: B, grafická úprava výkresů: B. +: precizní zpracování cestovního deníku, realizace do konečné podoby. -: zásadní problém vidím v nevyrovnaném přístupu k tématu práce. Vizuální styl cestovní agentury je modifikován zejména na deník a hru a značná energie byla věnována jejich realizaci a to i v textové části (uvádění ceny gumy v Kč za metr nepovažuji za důležité). Výsledná podoba červenobílého loga příliš evokuje zaběhlé ikony – znak Mezinárodního červeného kříže a v negativní verzi kříž švýcarský a je tak poněkud matoucí.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 12419