HAHN, F. Pultruze biokompozitu na bázi lněných vláken [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2015.

Přikryl, Radek

Student je velmi proaktivní, spolehlivý, samostatný, schopný diskuse k problému, mající snahu nalézt souvislosti mezi teorií a reálným výsledkem. Je také spoluautorem článku ve sborníku koference na podobné téma a prezentoval výsledky týmu na studentské konferenci. Za jeho kvality navrhuji známku A.

Splnění požadavků zadání A
Studium literatury a její zpracování A
Využití poznatků z literatury A
Kvalita zpracování výsledků A
Interpretace výsledků, jejich diskuse A
Závěry práce a jejich formulace B
Využívání konzultací při řešení práce A
Celkový přístup k řešení úkolů A

Poláček, Petr

Diplomová práce se zabývá využitím lněných vláken jako výztuže pro kompozitní materiály připravené na pultruzní lince. Sledoval se vliv povrchové úpravy vláken na výsledné vlastnosti kompozitu. Teoretická část práce pojednává o rozdělení přírodních vláken, jejich vlastnostech, získávání (výrobě), výhodách i nevýhodách a to s ohledem na ekologickou a ekonomickou stránku jejich používání. Je zde také kapitola o povrchových úpravách vláken. Z tohoto hlediska je teoretická část v pořádku, kromě kapitoly 2.7, která se jeví trochu jako nadbytečná, jelikož uvádí všeobecně známé poznatky. V experimentální části jsou kromě jiného uvedeny dva typy pryskyřic. Zde by bylo dobré sjednotit terminologii názvů pryskyřic. Někde se uvádí epoxy vinylesterová pryskyřice a dále jen vinylesterová pryskyřice. Doplnění značek v Obr. 29 odkazující na popis v textu by lépe vystihovalo popis této pultruzní linky. Ne vždy jsou uvedeny přesné a oficiální názvy výrobců přístrojů (např. TAI). Začátek jedné z hlavních kapitol (Kapitola č. 4) je uveden na konci stránky. V této kapitole také chybí průměrné hodnoty veličin a jejich chyby zanesené v tabulkách. V grafech na Obr. 55 a 56 jsou jednotky veličiny na y-ové ose vyneseny i u čísel. V kapitole č 6 není vhodné zarovnání textu. Povrchové úpravy neměly vždy pozitivní vliv na jednotlivé vlastnosti materiálu, ale důvody jsou v diskuzi a závěru dostatečně okomentovány.

Splnění požadavků zadání A
Logické členění práce A
Kvalita zpracování výsledků B