VALCHOVÁ, J. ZOO STAVBY – HERALDICKÁ ZOO [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2015.

Boháč, Ivo

V průběhu práce studentka prokázala schopnost vyrovnat se tvůrčím způsobem se zadanou problematikou – a to jak v rovině urbanistického konceptu – návrhem funkční struktury nové ZOO – tak v rovině architektonické – následným rozpracováním návrhů některých objektů v areálu ZOO. Předkládaný projekt je třeba chápat jako kultivovaný kompromis mezi tvůrčími ambicemi autorky a potřebami a požadavky provozu. Je třeba ocenit, že i v tak nelehké pozici si autorka zachovala určitou dávku odvahy vepsat do prostředí svůj rukopis. Výsledný elaborát dokládá připravenost studentky přejít do praxe architekta. Otázky a náměty k obhajobě: 1) Co považuje autorka – po vlastní zkušenosti s návrhem heraldické ZOO – za zásadní při koncipování areálu nové zoologické zahrady? 2) Jaké jsou zásadní rozdíly v konceptu této konkrétní ZOO a běžným standardem zoologických zahrad?

Přístup studenta ke zpracování A 92 Přístup studentky k práci v průběhu celého magisterského studia byl poctivý, zodpovědný, vykazující uvědomění si náročnosti a významu tohoto konečného stupně odborné přípravy.
92

Pospíšil, Zdeněk

Předloženou prací autorka prezentuje svoji schopnost tvůrčím způsobem uchopit danou problematiku a vytvořit koncepci i takto rozsáhlého areálu, a to s jasně definovanou jednotnou architektonickou formou.

Urbanistické řešení A Urbanistický návrh nové ZOO je nesporně zajímavý, navíc logický a funkční. Citlivě vsazuje provozní úseky ZOO do struktury krajiny v okolí hradu Hauenštejn, vykazující stopy historické úpravy v duchu romantizmu. Oceňuji, že autorka předkládá svůj původní urbanistický koncept a závěrečnou verzi po zapracování koncepčních připomínek potenciálního provozovatele.
Architektonické řešení B Architektonickou koncepci vybraných objektů hodnotím jako možnou a přiměřenou řešenému tématu a prostředí. Zajímavá je koncepční úvaha o výrazu nové rozhedny coby přepisu hradní věže, které bude navíc tvořit protiváhu v panoramatu krajiny. U objektu restaurace působí poněkud nevyváženě proskl. plochy oken a vstupů – především v zákresech pohledů objektu. Ostatní prvky drobné architektury, jako lávky, ohrady, krmeliště a pod. jsou rozkresleny poněkud schematicky.
Provozní řešení B Dispozičně provozní řešení se omezuje pouze na objekt restaurace, navíc přízemní. Jeho řešení není příliš náročné. Dispozice předložené v práci jsou nicméně funkční a nevykazují zásadní nedostatky.
Technicko konstrukční řešení B Konstrukčně materiálové řešení je v zásadě logické. S rozvahou je volena materiálová základna – s ohledem na charakter stávajícího prostředí i jeho zamýšlenou proměnu. Autorka ukazuje, že i v tradičních materiálech, jako jsou kámen a dřevo, dokáže vyjádřit soudobé principy architektonického výrazu. Opět je ovšem patrná určitá schematičnost v zákresu konstrukcí malých architektonických forem – lávky, krmeliště...
Formální úroveň B Za určitý klad práce považuji znázornění koncepčních schemat vyjadřujících základní principy a ideje návrhu. Celkově je práce prezentována ve standardní kvalitě odpovídající úrovni závěrečné práce. Více pozornosti by bylo vhodné věnovat textové části – průvodní zprávě. Její srozumitelnost a výpovědní hodnota jsou poměrně nízké.
84

eVSKP id 83110