JANOUŠEK, M. Radnice Brno – Sever [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2015.

Nový, Vítězslav

Velmi citlivý, promyšlený návrh snažící se přinášet pozitivní impulsy do celé lokality a jejího okolí výrazným motivem principu vrstvení a hierarchie (již v celkovém návrhu urbanistického návrhu území) s prioritou propojování a komunikace jako koncepčním záměrem pro objekt radnice. V celkovém hodnocení lze konstatovat vysoce kultivovanou práci, profesionální v urbanistickém, architektonickém i grafickém zpracování přesvědčivě dokládající schopnost autora obstát v praxi. Současně výrazně oceňuji autorův příkladný a svědomitý přístup k práci na projektu. Předloženou diplomní práci doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení A 95.

Přístup studenta ke zpracování A Svědomitý, samostatný a intenzívní přístup k diplomní práci s výborným časovým rozvrhem.
95

Nový, Alois

Posuzovaný diplomový projekt nepochybně splňuje požadavky na vysokoškolskou kvalifikační práci. Z hlediska koncepčních úvah je na vysoké úrovni, více pozornosti by si zasloužila řemeslná stránka věci.

Urbanistické řešení B V rámci zpracovávaného území zvolil diplomant vhodné schéma blokové zástavby korespondující s charakterem stávajícího stavu Černých polí. Jistým ozvláštněním konceptu je prodloužení osy ulice Krkoškovy, která tak zprostředkovává vazbu navrhovaného areálu na širší okolí. Otázkou je, zda tohoto potenciálu nemohlo být využito v rámci orientace budovy radnice. Také není zcela jasné, proč jsou dálkové pohledy přerušeny stromořadím. Z hlediska zpracování výkresů situací: ve všech postrádám informace o konfiguraci terénu, výškovém osazení, názvech hlavních ulic nebo legendu základních celků, což znesnadňuje základní orientaci.
Architektonické řešení A Zvolený hmotově prostorový koncept pokládám za velmi vhodný. Ve své jednoduchosti a zároveň velkorysosti práce s plochami fasád působí objekt i při relativně skromných dimenzích dostatečně monumentálně, což přiměřeně podporuje jeho význam. Snaha po co největší čistotě výkresů však způsobuje, že některé části fasád působí poněkud nevěrohodně (prosklení schodišť bez ohledu na vnitřní konstrukce).
Provozní řešení A Dispoziční řešení je jednoduché a přehledné, řazení do jednotlivých podlaží podle funkční náplně je vhodné. U pronajímatelných kanceláří v 1. NP by asi měla být umožněna větší variabilita dělení na menší celky (dveřní otvory). Půdorysy by měly obsahovat výškové úrovně a řezové čáry.
Technicko konstrukční řešení C Základní konstrukce jsou racionální a proveditelné. U otevíraných oken není při navrhovaných rozměrech jasný způsob otevírání ani zajištění ochrany uživatelů. Rovněž není jasný způsob vytápění, zejména není li rozepsaná skladba podlah. Obzvláště postrádám konstrukční detail perforované fasády, která zásadním způsobem určuje celkový výraz objektu.
Formální úroveň A Zpracování elaborátu je na velmi vysoké úrovni dokládající autorovu schopnost pracovat s počítačovou grafikou. Přesvědčivý je také rozsah diplomové práce.
86

eVSKP id 84557