LANGOVÁ, D. Probiotika a prebiotika v potravinových a dalších výrobcích [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2015.

Trachtová, Štěpánka

Práce pojednává o současném stavu a vědeckých poznatcích na poli probiotik a prebiotik, jejich vlivu na stav mikroflóry a účinku na zdraví hostitele. V experimentální části práce bylo provedeno stanovení vybraných probiotických kmenů (Lactobacillus, Bifidobacterium) v komerčním probiotickém výrobku pomocí metody polymerázové řetězové reakce. Izolace DNA byla provedena metodou fenolové extrakce a pomocí magnetických nosičů. V celém průběhu práce projevovala studentka vysoký zájem a iniciativu, k řešení přistupovala velmi aktivně. Prokázala orientaci v dané problematice s využitím aktuální odborné literatury, schopnost samostatné práce při provádění experimentů, vyhodnocení získaných dat, jejich interpretaci a diskuzi. Všechny cíle uvedené v zadání bakalářské práce byly splněny v celém rozsahu. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě a hodnotím ji známkou výborně/A.

Splnění požadavků zadání A
Studium literatury a její zpracování A
Využití poznatků z literatury A
Kvalita zpracování výsledků A
Interpretace výsledků, jejich diskuse A
Závěry práce a jejich formulace A
Využívání konzultací při řešení práce A
Celkový přístup k řešení úkolů A

Havlíková, Šárka

1) Některé literární odkazy citované v kapitole 2.6.3. nejsou uvedeny v seznamu použité literatury. 2) Schéma nanesení vzorků uvedených v tabulce 16 (kapitola 5.4) neodpovídá přiloženému obrázku 5. 3) V kapitole 6.2 je nesprávně uveden odkaz na elektroforetický snímek. 4) Jak vysvětlíte pojmy: Falešně pozitivní výsledek PCR analýzy x Pozitivní výsledek v negativní kontrole. 5) V kapitole 6.4. PCR analýza bakteriální DNA pro rod Lactobacillus uvádíte, že nebyl potvrzen falešně pozitivní výsledek. Jak jste tento fakt ověřila? Pokud jste ho přímo netestovala, jak byste v takovém případě postupovala?

Splnění požadavků zadání A
Logické členění práce A
Kvalita zpracování výsledků A