DAVÍDEK, D. Systém pro pokročilou vizuální teleprezenci [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2015.

Žalud, Luděk

Student pracoval velmi iniciativně a především samostatně, jednotlivé části však konzultoval, na konzultace chodil řádně připraven. Navržený a vytvožený teleprezenční kamerový systém se třemi stupni volnosti využívající Oculus Rift, jsem měl možnost otestovat a konstatuji, že ačkoli není (především vzhledem k použitým pohonům) zcela přirozený, jeho kvalita je pro úrověň diplomové práce naprosto postačující. Celkovou kvalitu i množství odvedené práce považuji za nadstandardní, oceňuji výsledky na které může naše pracoviště v budoucnu navázat.

95

Kopečný, Lukáš

Členění předložené práce logicky odpovídá jednotlivým bodům zadání. Úvodní teoretická část se zabývá základním popisem vizuální teleprezence a jejími parametry. Tato část je sepsána srozumitelně a přehledně. Další část práce je věnována návrhu a konstrukci elektromechanického teleprezenčního systému se třemi stupni volnosti, HD kamerou a tvorbě vlastní teleprezenční aplikace EyeOut. Výsledkem je plně funkční experimentální teleprezenční systém s řadou nastavitelných parametrů. Následující kapitola se zabývá měřením parametrů teleprezenčního systému, především měření různých druhů zpoždění v systému. Parametry pohybu lidské hlavy byly zjištěné průzkumem literatury byly porovnány s vytvořeným experimentálním teleprezenčním systémem. V obou kapitolách věnovaných praktické realizaci autor prokázal programátorskou zdatnost a inženýrský přístup k řešení problémů. Po formální stránce je práce na dobré úrovni, v některých odkazech na literaturu jsou uvedeny jen prázdné závorky. Po jazykové stránce je práce v pořádku. Obsah práce je dobře vyvážený, řešení problematiky komlexní a popis řešení srozumitelný. Takto by technická zpráva inženýra měla vypadat. Zadání poměrně rozsáhlé práce považuji za splněné a navrhuji hodnocení 95 bodů.

95

eVSKP id 85773