ŠROLOVÁ, A. Být v krajině [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2015.

Mléčka, Jan

Andrea Šrolová ve své diplomové práci objevuje vztah současného člověka k okolní krajině mimo obvyklý hodnotový žebříček okamžitého zisku a osobního profitu. V historické stopě kulturní Valdštejnovy krajiny Novojíčinska s pozdějším překryvem barokních krajinných kompozic hraběte Šlika nachází autorka současnou vrstvu v síti opuštěných lomů. Ryze utilitární provozy těžby kamene rozvezly srdce místních krajinných dominant do základů staveb či štěrku komunikací. Šrolová s pokorou naslouchá jednotlivým místům a prostými zásahy rozvíjí bytostně současný příběh o důležitosti vztahu člověka k člověku a Bohu.

Přístup studenta ke zpracování Soustavný s touhou nalézat nová řešení
92

Sendler, Zdeněk

Andrea Šrolová nabízí svojí diplomovou prací neobyčejný zážitek. Výběr tématu, jeho představení v historickém kontextu, minimalistickou jasnou zkratkou, která v dnešním světě plném nesrozumitelného plácání a alibistického výkladu hovoří jasně, srozumitelně, pokorně, byť sebevědomě. Práce svým obsahem nenásilně a harmonicky vtahuje čtenáře a nechává jej unášet na velmi příjemné vlně psychedelického okouzlení, se kterým sice můžeme místy polemizovat, lepší je si jej užít…… V tomto směru považuji za zbytečné hodnotit jednotlivá kritéria. Práce Andrei Šrolové je sjednocuje velmi vyspělou a kultivovanou grafickou výpovědí, stejně jako výbornými analýzami. Hlavní výběr jednotlivých území a jejich zpracování vypovídá nejen o připravenosti na povolání architekta, ale i o vysoké úrovni filosofické a duchovní. Po zlepšení technického provedení vlastní vazby a drobných úpravách bych práci rád viděl na pultech knihkupectví. Pokud je toto výpověď mladé nastupující generace, tak se nemohu dočkat ……….

90

eVSKP id 83106