PROCHÁZKA, R. Bezpečnost provozu stavebních strojů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.

Škopán, Miroslav

Předložená práce se zabývá problematikou bezpečnosti provozu a analýzou provozních rizik stavebních strojů se zaměřením na stroje pro zemní práce. Při své práci autor využíval jak běžných znalostí, získaných v průběhu svého studia, tak i řadu zdrojů z odborných publikací a internetu. Práce je zpracována pečlivě a je logicky a přehledně členěna. Práce je členěna do tří hlavních částí. V první autor uvádí přehled a nejdůležitější pasáže z oblasti legislativy spojené s provozem strojů pro zemní práce na staveništích. V druhé části (kap. 3) je provedena analýza rizik strojů pro zemní práce. Ve třetí je, na základě poznatků uvedených v části první, předložen návrh metodické příručky pro vzdělávání obsluh strojů pro zemní práce. Práce má značný rozsah a je v ní pouze několik drobných nedostatků - spíše formálního charakteru. Konkrétně se jedná o: - občas neobratné větné formulace, - v práci by mělo být více zvýrazněno, které pasáže autor cituje z příslušných předpisů a které jsou jeho vlastní, Předložená práce má (i přes některé chyby spíše formálního charakteru a pramenící z nižší praktické zkušenosti se zvolenou tématikou) celkově velmi solidní úroveň a je plně v souladu se zadáním. Za velmi pozitivní lze označit to, že práci je možno bez větších úprav využít pro vzdělávání pracovníků obsluh strojů pro zemní práce. Charakter práce však odpovídá spíše možnosti využití kvalifikovanými lektory než přímo obsluhami strojů. Radek Procházka ve své bakalářské práci prokázal odpovídající znalosti studovaného oboru a tím i schopnost budoucí samostatné práce či pokračování v dalším stupni studia.

Kašpárek, Jaroslav

Student se ve své práci zabývá bezpečností provozu stavebních strojů. Autor v úvodních kapitolách provádí průřez legislativou v oblasti bezpečnosti, což je pro tuto oblast bezpečnosti u mobilních strojů velmi odvážná a záslužná činnost autora. Výhrady mám snad jen k názvům podkapitol, které jsou někdy takřka třířádkové a ztrácí se v nich přehled. Dále navazuje kapitola analýza rizik, která přehledně tabulkově uvádí jednotlivá nebezpečí. Nejvíce přínosnou je kapitola s návrhem metodické příručky pro vzdělávání obsluh strojů. Po dlouhé době jde o návrh uceleného postupu pro školení obsluhy strojů. Práce je z hlediska požadavků a cílů dle zadání úplná. Postup řešení práce je správný, bohužel rozsah práce je stránkově nad požadavky bakalářské práce (82 stran textu). V práci použil student znalosti převážně z oblasti legislativy i konstrukce mobilních strojů. Schopnost studenta interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich dílčí závěry je velmi dobrá. Uspořádání osnovy práce je logické a kapitoly na sebe navazují. Formální náležitosti práce jsou splněny. Grafická úprava textové části práce je velmi dobrá, zpráva obsahuje přiměřené množství obrázků. Stylistická úprava a pravopis jsou v pořádku. Citace zdrojů jsou uvedeny správně, počet uváděné literatury je přiměřený.

eVSKP id 83399