GALLO, V. Analýza speklí pro segmentaci obrazů z optické koherentní tomografie [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2015.

Štohanzlová, Petra

Student Vladimír Gallo se ve své práci zabývá analýzou speklí v obrazech z optické koherentní tomografie se zaměřením na segmentaci těchto obrazů. V rámci své práce implementoval několik metod pro analýzu speklí a následně vybranou metodu použil pro segmentaci obrazů. Pro potřeby testování vytvořil sadu fantomů. Implementované metody testoval jak na široce rozšířených testovacích obrazech, tak i na datech z fantomů naměřených na školním OCT systému. Po dohodě s vedoucí práce nevytvořil uživatelské rozhraní, které se ukázalo jako neopodstatněné a nedůležité. I přes nepříliš pozitivní výsledky testování může být zadání považováno za splněné. Z formálního hlediska je práce na dobré úrovni a je zpracována kvalitně. Student nastudoval značné množství zahraniční literatury, která je v práci řádně citována. Aktivita studenta během semestru byla vysoká, na konzultace docházel pravidelně a vždy dobře připraven. Obecně považuji práci za kvalitní a hodnotím ji stupněm A/90 bodů.

90

Kolář, Radim

Předložená diplomová práce se zabývá problematikou texturní analýzy s aplikací v oblasti optické koherentní tomografie. Práce je logicky členěna a přehledně napsána. I když není textově rozsáhlá, tak obsahuje informace podstatné pro pochopení popisovaných metod, jejich vlastností a souvislostí. Po formální stránce je práce na kvalitní úrovni, bez překlepů a gramatických chyb. Pouze bibliografické informace nejsou jednotně sepsány a u zdroje č. 6 není uveden celý název článku. Za hlavní přínos práce považuji jednak to, že si autor nastudoval a implementoval několik texturních metod, které následně použil pro segmentaci standardních obrazů. Dále pak aplikaci těchto metod pro segmentaci obrazů z optického koherentního tomografu. Autor práce sice dospěl k závěru, že zvolená metodika není pro segmentaci zvolených OCT snímků příliš vhodná, ale to nějak nesnižuje kvalitu práce, jelikož všechny uvedené postupy jsou provedeny korektně. K práci mám dvě výtky. První se týká rešerše – v práci postrádám přehled prací, ve kterých se využívá texturní analýza pro segmentaci OCT snímků. V práci jsem našel reference pouze na jednu práci tohoto zaměření. V zadání práce se tento úkol přímo nevyskytuje, ale jde o samozřejmý krok při řešení nějakého rozsáhlejšího problému. Druhá výtka směřuje k testovaným OCT snímkům – v práci jsou použity pouze naměřená fantomová data, ale ne data z reálných scén. Tedy taková data, která by obsahovala například strukturované tkáně aj. I přes tyto dvě připomínky je text práce kvalitní a ukazuje na autorovi inženýrské schopnosti. Práci tak celkově hodnotím stupněm A/90bodů.

90

eVSKP id 84465