HASIL, P. Aplikace fundamentální analýzy při investování do akcií vybraných evropských technologických společností [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2015.

Rejnuš, Oldřich

Přes mnou uvedené nedostatky a připomínky hodnotím práci jako vcelku kvalitní a cíl práce za splněný. Otázky k obhajobě: 1) Jak jste řešil přepočty EUR na CZK? 2) Uvažoval jste možnost prasknutí soudobé akciové spekulativní bubliny? 3) Na straně 111 píšete, že žádná ze společností nepředstavuje investiční riziko. Jak můžete něco takového tvrdit? Podrobně toto Vaše tvrzení vysvětlete.

Splnění stanovených cílů C Globálním cílem nemůže být hodnocení něčeho (což je postup), nýbrž formulace vlastního investičního doporučení, což je v zadání diplomové práce uvedeno, ale v textu kapitoly 1.1. je to formulováno poněkud jinak a nepřesně. Parciální cíle jsou vymezeny, v obsahu jsou však zařazeny nejednotně; některé jako kapitoly, některé jako subkapitoly, což nedává smysl. Rovněž metodologie měla více specifikovat použité metody a méně popisovat postup práce.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C S dosaženými výsledky vcelku souhlasím. Nikoli ovšem s tvrzením uvedeným na straně 111 kde píšete, že žádná ze společností nepředstavuje investiční riziko.
Praktická využitelnost výsledků C
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C V textu existují formulační nedostatky - viz konkrétně např. "Analýza vybraných poměrových ukazatelů" (např. na str. 55, 60, ale i jinde v textu). Podle mne neanalyzujete ukazatele, ale časový vývoj jejich hodnot. Nebo např. "metoda diskontovaných dividend" není rovněž používaným odborným termínem, a pod.
Práce s informačními zdroji, včetně citací A

Jiříček, Petr

Předložená diplomová práce zdařile aplikuje jednu z technik akciové analýzy - fundamentální analýzu - pro hodnocení investičních příležitostí do vybraných akciových titulů špičkových evropských technologických společností: ARM Holdings plc., Legrand SA, Sage Group plc. a ASML Holding N.V. V teoretické části se autor zabývá metodickými základy finanční analýzy, regresní analýzy, firemní analýzy akcií (zde však na str. 21 chybí ve vzorci pro metodu diskontovaných dividend člen pro výpočet současné hodnoty očekávané prodejní ceny, který v textu je správně zmiňován) a metodami mezipodnikového srovnání. Lze ocenit, že pro konstrukci svého investičního doporučení autor používá širšího záběru možných postupů. Pokud se jedná o finanční analýzu vybraných firem, autor správně používá ukazatele ROA, ROE a ROS (lze diskutovat o tom, zda je v rámci mezinárodního srovnání volit na bázi EAT nebo EBIT). Další zvolené vybrané ukazatele však obsahují dva v podstatě reciproční ukazatele zadluženosti (str. 45, atd.) - bylo by asi lépe zvolit některé jiné ukazatele z oblasti poměrových ukazatelů (obratovosti, efektivity). Součástí příloh by mohly být pro orientaci i výkazy cash-flow. Práce má logické uspořádání, přehlednou strukturu a odborné vyjadřování je na velmi solidní úrovni (se vzácnými výjimkami viz str. 31, ohledně charakteristiky Damodaranova modelu). Práce je velice precizně vypracována, obsahuje množství přesných a vypovídajících informací a dat s bohatými odkazy na kvalitní odborné zdroje teoretického i praktického charakteru. Cíl práce pokládám za velmi dobře splněný - s charakteristikou výsledného doporučení autora na str. 113 „ z analýzy konstatuji, že žádná ze společností nepředstavuje investiční riziko“ lze při srovnání výsledků zvolených postupů fundamentální akciové analýzy souhlasit.

Praktická využitelnost výsledků C
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji A