LABOUNEK, D. Posuzování spolehlivosti člověka v pracovním systému [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.

Mukhametzianova, Leisan

Diplomová práce Bc.Dalibora Labounka se zabývá posuzováním spolehlivosti operátora při obsluze CNC laseru. Studentem byla provedena rešerše literatury, která se týká problematiky posuzování spolehlivosti lidského činitele. V dalším kroku autor zvolil metodu pro identifikaci chyb obsluhy na pracovišti a následně provedl posouzení spolehlivosti operatora. Praktická část dané práce je věnována posuzování spolehlivosti operátora CNC laseru, kde byly navrženy opatření pro zvyšování jeho spolehlivosti. Pro identifikace chyb obsluhy autorem byla zvolena metoda FMEA. Pro posuzovaní spolehlivosti operátora byla použita metoda HTA-PHEA pomocí softwaru Analýza HTA-PHEA, který byl vytvořen v rámci řešení projektu „Pracovní pohoda a spolehlivost člověka v pracovním systému“ na základě spolupráce VÚBP, v.v.i. a firmy ZECON s.r.o. Diplomová práce zahrnuje legislativní stránku řešené problematiky, zohledňuje faktory, ovlivňující spolehlivost operátora. Tato práce splňuje požadavky na diplomovou práci a plně naplňuje cíle vytyčené v zadání. Postup a rozsah řešení je přiměřený zadání, použité metody jsou adekvátní. Významným přínosem práce je implementace vybrané metody na konkrétním zařízení – CNC laseru Adige LaserTube 8. Velkou výhodou jsou osobní zkušenosti studenta s daným zařízením. Student velmi dobře interpretuje dosažené výsledky a vyvozuje závěry. Celkově je práce velmi dobře logicky uspořádána a splňuje formální náležitosti kladené na klasifikační práci studenta FSI VUT v Brně. Je třeba vyzdvihnout důslednou práci s literaturou a korektní používání citací. Student pravidelně navštěvoval konzultace a pracoval s předloženou literaturou. Tuto práci doporučuji k obhajobě a hodnotím známkou výborně / A.

Kotek, Luboš

Předložená diplomová práce se zabývá velmi aktuální problematikou spolehlivosti lidského činitele ve výrobním procesu. Práce využívá dostupných metod a nástrojů pro hodnocoení vlivu člověka na technologii. Práce však trpí určitou nekoncepčností, kdy jsou v teoretické části práce řešeny i problémy, které s řešením praktické části práce přímo nesouvisejí. Práce tak působí roztříštěně a neuceleně. Práce obsahuje také mnoho terminologických nepřesností a chyb, např. "Úlohu nebo činnost může člověk vykonat různými způsoby, aniž by snížil bezpečnostní riziko systému." (Myslelo se zvýšil?), v tabulce 11 není výběr činností podle nejrizikovějších, ale podle nepravděpodobnějších, analýza FMEA (kap. 8.5. postrádá některé zásadní prvky, atd. Je škoda také velkého množství pravopisných chyb, které také snižují celkovou úrověň práce. V práci jsou umístěny velmi nekvalitní obrázky, i některé části textu jsou vloženy jako obrázky, což snižuje jejich čitelnost. Přesto práce řeší zadanou probelmatiku a proto ji doporučuji k obhajobě.

Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry C

eVSKP id 83948