HARASIM, T. Návrh diagnostické soustavy pro malý dopravní letoun [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.

Třetina, Karel

Student Bc.Tomáš Harasim zpracovával diplomovou práci na téma Návrh diagnostické soustavy pro malý dopravní letoun. Cílem diplomové práce bylo vytvořit návrh diagnostické soustavy se zaměřením na určení diagnostických parametrů vybraných palubních soustav dopravního letounu. Pozornost byla věnována hydraulice soustavě, palivové soustavě a elektrické soustavě letounu. Diplomant pracoval velmi samostatně, využíval i svoje vlastní zkušenosti z oblasti údržby letadel. Využíval běžně dostupné informací o letounech EV-55, L-39 i L-410, včetně dostupných podkladů od výrobců jednotlivých přístrojů palubních soustav. Na konzultace chodil pravidelně a vždy s konkrétními problémy, které pak po věcné diskuzi samostatně zpracovával. Domnívám se, že základní cíle diplomové práce byly naplněny a proto doporučuji předkládanou diplomovou práci k obhajobě.

Bencalík, Karol

Diplomová práce je rozdělena do 12 kapitol a z větší části se zabývá výběrem diagnostických parametrů pro diagnostickou soustavu letounu. Autor se zaměřil na diagnostiku hydraulického, elektrického a palivového systému. Na začátku každé části je vždy popsán daný systém, princip jeho funkce a stručný historický vývoj. Na konci každé kapitoly je proveden rozbor a výběr diagnostických parametrů. Ve své práci se autor zaměřil na možnosti diagnostiky systémů letounů EV-55 a L-410. V kapitole 10 jsou popsány možné chyby měření a princip snímačů určených pro měření vybraných parametrů. Celkově je práce dobře a přehledně členěna, z formální stránky jí lze ale vytknout horší kvalitu některých obrázků, v textu se objevují hovorové výrazy a drobné technické nepřesnosti. V samotném textu lze těžko odlišit co je samotná práce autora a co je převzato z literatury. Celkově práce splnila požadavky zadání, a proto ji doporučuji k obhajobě.

Práce s literaturou včetně citací D

eVSKP id 83496