SZOVÁKOVÁ, Z. Stanovení hodnoty podniku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2015.

Režňáková, Mária

Práce je zpracována na velmi dobré úrovni. Autorka nejdříve provedla strategickou analýzou předmětné společnosti, včetně analýzy konkurenčního postavení podniku a analýzy finančních výsledků. Výsledky analýzy použila k prognóze tržeb a vypracování kompletního finančního plánu, jako i ke stanovení nákladů kapitálu. Při určování nákladů vlastního kapitálu autorka použila model CAPM, modifikovaným pro potřeby neobchodovaných společností na méně rozvinutých kapitálových trzích. Následně autorka stanovila objektivizovanou hodnotu podniku metodou diskontovaného cash flow. Velice oceňuje, že se autorka snažila zvolený postup konfrontovat/revidovat jinými možnými postupy. To vedlo k variantnímu stanovení hodnoty podniku při změně rozhodujících parametrů.

Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Praktická využitelnost výsledků A
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji, včetně citací A

Birnerová,, Eva

"Predložená diplomová práca sa zaoberá aktuálnou problematikou. Teoretická časť práce je spracovaná na veľmi dobrej úrovni a predstavuje tak dobré východisko pre vypracovanie praktickej časti diplomovej práce. Diplomantka čerpala informácie z množstva domácej a zahraničnej literatúry, ako i z ďalších informačných zdrojov. Tieto informácie využila tak pri spracovaní teoretickej, ako i praktickej časti diplomovej práce. Prakticá časť je spracovaná pre konkrétny podnik, ktorý diplomantka stručne charakterizuje. Pred samotným stanovením hodnoty podniku sa diplomantka venovala strategickej a finančnej analýze podniku. Vykonala množstvo analýz, prognóz a návrh finančného plánu. Táto časť práce bola náročná na výpočty a veľakrát si vyžadovala od diplomantky uplatnenie vlastného názoru pri výbere z viacerých možností riešenia. Kladne hodnotím jej prístup k spracovaniu tejto dôležitej časti práce, ktorá tvorí východisko pre stanovenie hodnoty podniku. Pre stanovenie hodnoty skúmaného podniku si diplomantka zvolila výnosovú metódu diskontovaných peňažných tokov vo variante entity. Pre jej stanovenie diplomantka vypočítala potrebné údaje, pričom zohľadňuje i zmeny, ktoré môžu ovplyvniť výslednú hodnotu podniku. K práci mám len pripomienky týkajúce sa drobných gramatických nepresností, ktoré však neovplyvňujú celkovú kvalitu práce. Na základe uvedených skutočností je možné konštatovať, že diplomantka v plnej miere splnila stanovené ciele. Diplomantka zvolila správny postup riešenia, ako i použité metódy. Preukázala schopnosť využiť vedomosti získané štúdiom pri riešení praktických problémov. Výsledky riešenia vhodne interpretovala a dokázala z nich vyvodiť závery. Výsledky riešenia sú využiteľné pre skúmaný podnik a postup riešenia môže poslúžiť aj iným podnikom. Pokiaľ ide o štruktúru diplomovej práce, práca obsahuje všetky predpísané náležitosti, jednotlivé kapitoly na seba logicky nadväzujú. V diplomovej práci je použitá správna odborná terminológia. Práca s informačnými zdrojmi je na vysokej úrovni. Diplomovú prácu Bc. Zuzany Szovákovej ""Stanovenie hodnoty podniku"" odporúčam k obhajobe."

Praktická využitelnost výsledků A
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji A