SLYSHKO, I. Implementace metod projektového managementu při založení podniku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2015.

Smolíková, Lenka

Předložená diplomové práce splnila cíl, který si studentka na začátku nastavila. K práci mám výhrady z pohledu grafického zpracování, odborné jazykové úrovni (práce obsahuje překlepy a chyby), k některým metodám chybí komentáře (například časová analýza). Otázka k obhajobě: Vysvětlete, proč jste u přínosů projektu zvolila metodu čisté současné hodnoty.

Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Praktická využitelnost výsledků D
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D
Práce s informačními zdroji, včetně citací C

Doskočil, Radek

Předložená diplomová práce se věnuje problematice návrhu projektu pro založení společnosti elektronického obchodu prodeje zdravé a sportovní výživy s využitím metod projektového managementu, což je jejím hlavním cílem. Stanoveného cíle však bylo dosaženo pouze částečně, neboť stěžejní návrhová část práce (kapitola 3) je v klíčových aspektech projektového řízení zpracována velmi okrajově, či zcela chybí (např. zdrojová analýza projektu). Nedostatky spatřuji i např. ve zpracování časové analýzy projektu, kdy autorka uvádí, že využila metodu PERT. V práci jsem ji však nenalezl. Závěry z časové analýzy projektu rovněž nevykazují žádnou vazbu na rizikovou či nákladovou analýzu projektu. Analýza současného stavu (kapitola 2) je zpracována rovněž velmi obecně a to včetně závěrů shrnutých ve SWOT matici. Teoretická východiska práce (kapitola 1) prezentují pouze vybrané skutečnosti související s projektovým managementem, nicméně zcela chybí základní teoretická východiska o předmětu realizovaného projektu (prodej zdravé a sportovní výživy) a elektronickém obchodu. Kapitola 3.7 Přínosy projektu uvádí pouze velmi okrajově zhodnocení efektivnosti projektu s využitím ČSH, nicméně ostatní přínosy dle dalších i širších hledisek zcela chybí. V práci obecně chybí patřičné komentáře k zásadním poznatkům a rovněž chybí citace širšího spektra odborné literatury. Z formálního a stylistického hlediska je práce na nízké úrovni. V práci se vyskytuje řada překlepů a terminologické nepřesnosti. Obsah práce nesouhlasí s prací samotnou (např. podkapitola 3.2.1 Závěry časové analýzy není součástí podkapitoly 3.2. Časový plán projektu). Některé kapitoly jsou rovněž, z pohledu zpracování návrhu projektu dle linie projektového řízení, řazeny zcela nelogicky (např. podkapitola 3.3. Marketingová kampaň a podkapitola 3.4 Návrh změny e-shopu). Z výše uvedených komentářů doporučuji, aby při obhajobě diplomové práce byly položeny níže uvedené otázky a diplomovou práci hodnotím celkově stupněm E – dostatečně.

Splnění stanovených cílů D
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod E
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry E