ORSÁG, J. Typické poruchy pístních kroužků a jejich nápravná opatření [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.

Raffai, Peter

Bakalársku prácu rešeršného charakteru na tému typické poruchy piestnych krúžkov a ich nápravné opatrenia študent, pán Josef Orság, vypracoval s minimálnym využitím konzultačných možností, čo sa značne prejavilo na výslednej kvalite práce. Z hľadiska logického usporiadania práca je vhodne štruktúrovaná, jednotlivé kapitoly a myšlienky na sebe nadväzujú plynule. V prvej časti práce p. Orság vhodne predstavuje konštrukciu jednotlivých typov piestnych krúžkov a s dostatočnou podrobnosťou popisuje prevádzkové stavy v súlade so zadaním práce. Pri rozdelení krúžkov na jednotlivé typy chýba ďalšie rozdelenie kompresných krúžkov podľa použitia v prvej či druhej drážke piesta, čím sa riadia vybrané vlastnosti krúžkov, ako napr. zvýšená schopnosť stierania, či väčšia odolnosť proti rozkmitaniu. Druhá časť práce zaoberajúca sa poruchami piestnych krúžkov a možnosťami ich náprav bohužiaľ nesplňuje očakávanú úroveň. Vyplýva to hlavne z použitia zastaralej a netechnickej literatúry, bez využitia akéhokoľvek svetového cudzojazyčného zdroja. V priebehu vypracovania práce študent prekročil aj hranice plagiátorstva pri doslovnom preberaní od iných českých autorov, čo sa po konzultácii síce podarilo odstrániť, avšak sa to podpísalo na netechnických formuláciách viet a nepresných vysvetleniach niektorých pojmov. Niektoré obrázky (napr. 16 a 19) trpia nízkou kvalitou čitateľnosti textu. Po zhrnutí, práca s hore popísanými výhradami splňuje ciele zadania, rovnako aj podmienky na pristúpenie k jej obhajobe.

Splnění požadavků a cílů zadání D
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod D
Vlastní přínos a originalita
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii D
Práce s literaturou včetně citací E

Knotek, Jiří

Pan Orság vypracoval práci rešeršního charakteru na téma typické poruchy pístních kroužků a jejich nápravná opatření. První část práce působí poměrně dobrý dojmem, který kazí hlavně zvolený styl vyjadřování a nepochopení některých cizojazyčných výrazů. V druhé části, která se věnuje samotným poruchám, je už znatelně cítit, že autor problematice plně neporozuměl. Z toho vyplývají určité technické chyby a nepřesné formulace. Úroveň práce kazí hlavně netechnické vyjadřování. I přes tyto výtky práci doporučuji k obhajobě.

Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry C

eVSKP id 80361