BAJÁNKOVÁ, D. Ztráty ve vysokonapěťových transformátorech proudu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2015.

Baumgartnerová, Alena

Hodnocení vedoucí práce PaedDr. Aleny Baumgartnerové: V celé práci na téma „Losses in medium voltage current transformer“ je dodržen formální jazyk i odborný styl spolu s objektivním přístupem k tématu. Autorka používá vhodné jazykové prostředky, text je jasně členěn do kapitol a podkapitol, což napomáhá jeho přehlednosti a srozumitelnosti, je jasně logicky vystavěn a doprovázen grafikou. Jazykové prostředky odpovídají velké míře odbornosti zvoleného tématu, od něhož se autorka neodchyluje a také jasně formuluje závěr vlastního výzkumu podloženého důkladně objasněnou teoretickou problematikou tématu. Z hlediska gramatického jsou správně využity všechny prostředky související s odborným stylem a je respektován standardní jazyk. V textu se nevyskytují žádné závažné chyby ani v použití slovesných časů, ani ve stavbě souvětí, až na několik drobností, které ale nebrání pochopení významu sdělení. Studentka pravidelně průběžně svoji práci z jazykového hlediska konzultovala a problematická místa byla schopna samostatně opravit. Zadání práce bylo splněno, doporučuji k obhajobě. Hodnocení odborného konzultanta Doc. Ing. Čestmíra Ondrůška, CSc.: Studentka zpracovala bakalářskou práci na téma „ Losses in medium voltage current transformer“. Studentka pracovala po celou dobu studia samostatně a s velkou iniciativou. Pravidelně konzultovala problémy, které se během řešení vyskytly a zadané úkoly plnila včas. Práce je psána v angličtině se správným použitím technických výrazů oboru silnoproudé elektrotechniky. Práce má velmi dobrou grafickou úroveň. Minimum překlepů svědčí o pečlivém zpracování a kontrole. Doc. Ing. Čestmír Ondrůšek, CSc.

95

Langerová, Petra

Autorka se ve své práci zabývá problematikou ztrát u přístrojových transformátorů proudu vysokého napětí. V teoretické části se zaměřuje na popis přístrojových transformátorů proudu a analýzu jednotlivých ztrát u transformátoru. V praktické části popisuje laboratorní měření. Text je přehledně doplněn tabulkami a obrázky ilustrujícími danou problematiku a je logicky členěn. Autorka používá velmi pěkný jazyk jak po stránce stylistické, tak po stránce gramatické a lexikální. Styl je jednoduchý a výstižný, lexikální prostředky jsou pečlivě volené. Z hlediska gramatiky se autorka samozřejmě nevyhnula drobným chybám zejména v oblasti členů, interpunkce a syntaktických vztahů, jako například vyjadřování účelu nebo rozpoznání vztažných vět definujících a nedefinujících. Občas se objevují lehké neobratnosti ve slovosledu, případně ve volbě lexikálních prostředků. Jazyk práce je nicméně i přes drobné chyby na velmi vysoké úrovni a práce splňuje veškeré formální náležitosti, proto práci doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení „velmi dobře“. Body: 88

88

eVSKP id 85585