CHOVANEC, M. Uplatnění marketingu v řízení sportovního klubu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2015.

Chalupský, Vladimír

Předložená práce představuje výsledek samostatné práce diplomanta. Prokázal schopnost formulace relevantních cílů a snahu o jejich naplnění. Volbou metod a jejich uplatněním autor prokázal jasnou orientaci v manažerské problematice, v některých aspektech se v práci projevují dílčí nedostatky (navržená opatření netvoří ucelený návrh marketingové strategie, nejasná je vazba mezi potřebou informací pro analýzu a formulací dotazníku, použitého při primárním šetření). Přes uvedené připomínky a komentáře práce odpovídá nárokům, kladeným na DP na FP VUT v Brně. Práci doporučuji k obhajobě. V jejím rámci bych uvítal reakci na tento dotaz: v rámci návrhu na uplatnění věrnostního programu navrhujete 5% slevu pro majitele slevové karty již při nulovém počtu "nálepek". Jakou má tento návrh logiku? Přestože se přimlouváte za udržení stávající úrovně cen vstupenek, pokuste se nalézt argumenty pro jejich zdražení - čím by se zvýšení cen dalo zdůvodnit a jaké argumentaci byste pro tento krok použil?

Splnění stanovených cílů C Cíle jsou v práci uvedeny ve dvou částech: jednak ve vymezení cílů práce (kap. 2), jednak v kapitole 3 "Vlastní návrhy řešení". Formulace cílů se v těchto dvou pasážích podstatně liší: zatímco ve vymezení práce autor formuluje cíle své DP: "hlavním cílem ... je navržení marketingové strategie zmiňovaného klubu" (HC Oceláři Třinec) , v druhé uvedené pasáži charakterizuje cíle těmito slovy: "navrhnout opatření, která povedou jak ke zmírnění dopadu těchto nedostatků, tak i k celkovému zefektivnění marketingového řízení klubu HC Oceláři Třinec". Tyto formulace jsou diametrálně odlišné, v souladu se zadáním a celkovým pojetím práce považuji za její hlavní cíl návrh marketingové strategie. Takto pojatý cíl byl splněný, s výhradami, které uvedu níže.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Postup řešení daného úkolu vychází z obecných poznatků o tvorbě marketingové strategie: autor vychází z analýz (při nichž využívá i primárního výzkumu), formuluje hlavní nedostatky v dosavadní praxi tvorby a realizace marketingové strategie HC Třinec a navrhuje řadu opatření. Zvolené analytické metody odpovídají svým zaměřením danému účelu, jejich uplatnění na některých místech má svá omezení - nejvíce je to patrné na formulaci dotazníku a využití jeho výsledků pro analýzu a pro samotné návrhy.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry B Autor prokázal schopnost získat řadu relevantních údajů - ať již cestou sekundárního, či primárního výzkumu. Jejich interpretace není vždy bezchybná - opět lze poukázat na použitý dotazník a na schopnost interpretace jím získaných dat pro účely celé práce.
Praktická využitelnost výsledků C Autor navrhuje řadu námětů, z nichž některé mohou být realizovány poměrně snadno, ale jsou zde i návrhy, jejichž realizaci vidím jako poměrně komplikovanou: jde např. o návrhy ke zlepšení distribuce vstupenek - motivované m.j. snahou o "využití" volných míst, která jsou neobsazena držiteli "permanentek". Zde očekávám silnou averzi majitelů permanentních vstupenek - a snaha o jejich "uvolnění" není v práci dostatečně průkazně popsaná...
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A Bez připomínek
Práce s informačními zdroji, včetně citací A V souladu s očekáváním

Cienciala,, Jiří

Diplomová práce je zaměřena na atraktivní a aktuální téma z hokejového prostředí. Autor práce si za cíl stanovil navržení marketingové strategie sportovního klubu HC Oceláři Třinec. Jako podklad pro její zpracování autor využívá několika analýz a také dotazníkového šetření. Diplomová práce je logicky členěna do třech hlavních kapitol. V první z nich se autor věnuje teoretickým východiskům. Definuje zde možná až příliš mnoho pojmů, které však se sportovně zaměřeným tématem práce souvisejí. Kapitola působí poněkud nesourodě a některé subkapitoly, jako např. tělesná kultura a její subsystémy bylo možné vynechat. Stěžejní část práce tvoří následující dvě kapitoly, které se věnují vlastní analýze a návrhům řešení. Zpracována je SLEPT a SWOT analýza, rozebrán je marketingový mix a vše je podpořeno výsledky vlastního dotazníkového šetření. Diplomant ukazuje, že se ve sportovní oblasti dobře vyzná. Zpracování analýz považuji za zdařilé a naplňující stanovené cíle práce, vytknout by se dalo časté opakování některých myšlenek v jednotlivých analýzách. Ve vlastních návrzích řešení jsou formulována doporučení, která jsou dle mého názoru realizovatelná a přínosná. Mezi jednotlivými doporučeními se však střídají návrhy kvalitně rozpracované s návrhy pouze nastíněnými. A autor jak v teoretické tak v praktické části používá historické údaje a data před vstoupením v platnost novely obchodního zákoníku. Použití aktuálních dat by určitě přispělo ke zvýšení kvality této práce. Diplomová práce zaujme svou čtivostí, neobsahuje zásadní gramatické chyby. Text je přehledně a logicky strukturován. Citace jsou zpracovány jedním z možných způsobů a rozsah literárních zdrojů k danému tématu považuji za dostatečný. Dle mého názoru předložená diplomová práce splňuje obsahové i formální nároky na závěrečné práce kladené. I když by práci bylo možné v některých uvedených bodech dále vylepšit, hodnotím ji známkou B a doporučuji k obhajobě.

Splnění stanovených cílů C
Praktická využitelnost výsledků C
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A