ŠUMPELOVÁ, J. Úprava dálkového ovládání experimentálního vozidla Car4 [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.

Chalupa, Jan

Práce se zabývá hardwarovou a softwarovou úpravou stávajícího dálkového ovládání, které slouží pro řízení experimentálního vozidla CAR4. Studentka provedla drobné elektronické úpravy jako přidání hlavního vypínače a odporového děliče pro měření stavu baterie. Primárním úkolem bylo vytvoření uživatelského rozhraní za použití stávajících senzorický a zobrazovacích prvků. Důležitým požadavkem bylo implementování úsporných režimů. Stěžejním bodem bylo zprovoznění všech dostupných ovládacích a senzorických prvků a navržení tvaru zprávy pro UART komunikaci, ta byla diskutována se studenty, kteří jsou do projektu CAR4 zapojeni. Práce obsahuje základní informace o softwarových nástrojích a o použitém hardware. Studentka si poradila se spoustou úskalí, které pramení z použití vícero softwarových nástrojů, ty nemusí být vždy kompatibilní. Navíc finální aplikace je implementovaná na mikrokontroléru a je nutné ji převést do strojového kódu pomocí procesu code-generation, což s sebou přináší řadu omezení. Splněny byly všechny body zadání včetně návrhu obalu a jeho následná výroba na 3D tiskárně. Práci hodnotím výborně/A.

Klimeš, David

Student(ka) navazoval(a) na již rozpracovaný projekt Car4. Tento fakt přispíval zajisté k tomu, že se bylo potřeba vypořádat s jistými omezeními a např. nemožností měnit některé komponenty. První částí BP je z části obecná rešerše použitých komponent a teoretických principů. V některých případech jsou zbytečně podrobně popisovány obecně známé principy-funkce AD převodníku, napěťového děliče, atd. Práce obsahuje drobné nejasnosti (např. použitý Kerhuel blockset není zcela jistě volně dostupný). Místy se autor(ka) zbytečně více věnuje obecnému popisu např. použitého software, než popisu vlastních částí dálkového ovládání (ačkoliv je patrné, že rozsah práce, nutné k uvedení všech částí dálkového ovládání do provozu, byl velký). V části 5.2.1. je ukázka jednoduchého programu ve StateFlow. Pro práci by bylo přínosnější, kdyby ukázka souvisela s navrhovaným dálkovým ovládáním. Autor(ka) ale jinak v práci dokazuje, že umí pracovat s nástroji Matlab-Simulink velmi komplexně (např. tím, že dokáže do klasického grafického programování v Simulinku vkládat vlastní kód v jazyce C,atd…). Navržený mechanismus komunikace a sestavování zpráv působí jednoduše a pro člověka přehledně. Práci považuji za přínosnou, nejen pro autora, ale i pro další průběh projektu Car4. Celkově tato bakalářská práce působí uceleným a zdařilým dojmem.

eVSKP id 83774