KADLEČEK, V. Efektivní využití energie při spalování odpadů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.

Touš, Michal

Autor se ve své práci zabývá hodnocením výpočtové nástroje pro plánování kogenerační výroby tepla a elektrické energie v zařízení pro energetické využití odpadu. Práce je spíše prakticky orientovaná. Stěžejní je kapitola pět, kde autor navrhuje metodiku pro hodnocení, a kapitola šest, kde je na základě metodiky vyčísleno několik ukazatelů sloužících pro hodnocení výpočtového nástroje. Diplomant pracoval zcela samostatně v oblasti hodnocení kogenerační výroby a určení zvýšené účinnosti díky zvýšené kogenerační výrobě. Při sestavování metodiky bych v některých případech uvítal větší invenci. Přínosem práce je také diplomantem zpracované automatizované testování, které významně šetří čas. V práci se objevuje několik překlepů, které ale nijak zásadně nesnižují kvalitu.

Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry C
Samostatnost studenta při zpracování tématu D

Ferdan, Tomáš

Cílem předložené diplomové práce bylo seznámit se s problematikou výroby elektrické a tepelné energie ve stávajícím zařízení a aktivní účast při vývoji a testování výpočtového nástroje pro plánování výroby energií. Nejprve se autor věnuje stručnému popisu celého zařízení. Dále uvádí technologické schéma systému čištění spalin a parovodního okruhu. Tato úvodní část je sepsána na dobré úrovni. Jako další kapitola je vložena stručná zmínka o kogenerační výrobě v zařízení ZEVO Malešice. Tato kapitola je poněkud zmateně napsaná. Čtenář se místy ztrácí: například autor uvádí, že v současné době chod zařízení odpovídá situaci B z obrázku č.5, ale následně uvádí, že je to stav konzervativní, přitom stav B v obrázku je nadhodnocený plán a zařízení vyrábí méně energie. Této kapitole by slušela výrazně větší péče, protože z celkového hlediska práce je poměrně významná. 4. kapitola se věnuje popisu samotného nástroje vyvíjeného na ÚPEI. Tato část je napsána stručně a jasně na rozdíl od předchozí. Stěžejní 5. kapitola má za cíl představit metodiku a popsat princip a celkový průběh testování nástroje. Je to rozsáhlá kapitola, kam se autor snažil dostat co nejvíce informací, bohužel na co nejmenší počet stránek. Tím trpí návaznost celé kapitoly. Je zde odkazováno chaoticky na rovnice různě v jednotlivých příštích podkapitolách a následně v předchozích a není lehké se v takové změti informací zorientovat. Kapitoly 5.3, 5.4 a 5.5 se zabývají výpočtem elektřiny z kombinované výroby elektřiny a tepla, ale předtím nebylo nikde uvedeno, že je takový výpočet potřeba a jak se bude v celkovém principu používat. Celkově je v kapitole 5 hodně informací, ale chybí lépe propracovaný úvod a lepší provázání jednotlivých podkapitol. Poslední kapitola je pak věnována prezentaci výsledků z testování nástroje. I tato kapitola je poměrně hodně stručná, ale tentokrát přehledná, i tak by v některých případech neškodilo závěry přeci jen trochu více rozepsat. I když chápu, že označení osy x v jednotlivých grafech této kapitoly by bylo náročné, tak alespoň rozdělit jednotlivé dny, z těch deseti použitých, by bylo vhodnější, než nechat osu X zcela bez popisku. Celkově byla práce napsána v souladu se zadáním. Obsahuje velké množství informací a je vidět, že autor předložené problematice rozumí. Je tedy škoda, že si nedal více práce s popisem a provázáním hlavně u nosných kapitol 5 a 6. Práce pak působí, že je psána ve spěchu. Navíc se v ní objevuje značné množství pravopisných a stylistických chyb. V některých větách chybí čárky, někde jsou špatné koncovky u slov, některé věty na sebe nenavazují, anebo jsou nelogicky vystavěny. Závěrem lze říci, že diplomová práce je vypracována na dobré úrovni a v souladu

Vlastní přínos a originalita D
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry D
Logické uspořádání práce a formální náležitosti D