PULLER, T. Remotorizace letounu EV-55 Outback [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.

Horák, Marek

Student se ve své diplomové práci zabývá výběrem vhodného motoru, jeho zástavbou do letounu EV-55, dále vlivem jeho zástavby na hmotnost a centráž letounu, na základní letové výkony letounu a ekonomii jeho provozu. Přesto, že v první kapitole autor uvádí vybrané konkurenční letouny, dále v práci není žádný ze získaných parametrů remotorizovaného letounu s parametry těchto letadel porovnán. Získané parametry jsou však porovnány se stávající verzí letounu s turbuvrtulovými motory. Práce je logicky uspořádána, i grafické provedení je na dobré úrovni, avšak citování použitých zdrojů mohlo být zpracováno kvalitněji. Práce svým obsahem i rozsahem splňuje zadání a proto ji doporučuji k obhajobě.

Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry C
Práce s literaturou včetně citací D

Weis, Martin

Diplomová práce je zaměřena na remotorizaci letounu EV-55. První čtyři kapitoly řeší volbu pohonné jednotky a její zástavbu. Plošný model motorové gondoly mohl být lépe zpracován z hlediska návaznosti a tečnosti ploch. Dále bych práci doplnil o výkres řezu gondolou s motorem a motorovým ložem doplněným o základní rozměry. Motorové lože bylo předběžně navrženo, ale bylo by vhodné jej dále optimalizovat pro snížení velkého součinitele rezervy u některých trubek. Následující kapitoly pět a šest jsou zaměřeny na hmotový rozbor a výpočet základních letových údajů a jsou adekvátně vypracovány. Následující kapitolu rozbor ekonomie provozu bych doplnil o porovnání ekonomie s využitím paliva JET A1 a motorové nafty. Práce je na dobré grafické úrovni bez gramatických chyb, ale postrádá odkazy na použitou literaturu a zdroje obrázků. Rozsáhlé zadání bylo splněno a práci doporučuji k obhajobě.

Práce s literaturou včetně citací E

eVSKP id 38351