OPLT, T. Porovnání výsledků modální analýzy desky plošných spojů dosažených výpočtovým a experimentálním modelováním [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.

Tošovský, Jiří

Předložená práce dostatečně prokazuje, že Tomáš OPLT je schopen systematicky a technicky řešit zadaný problém. V průběhu práce byl velice aktivní a sám přicházel s novými nápady a myšlenkami týkající se řešení dílčích problémů. Stanovené cíle práce byly jasně definovány a v závěru práce detailně okomentovány. Student rovněž navrhl dálší aktivity, kterými se může budoucí řešitel dále zabývat. Práce je vypracovaná v dostatečném rozsahu. Text je dostatečně doprovázen grafickými přílohami, tak aby čtenář lépe pochopil popisovanou problematiku. Diplomantovi bych vytkl pouze používání zbytečně dlouhých a složitých vět, které mohou čtenáře mást.

Vosynek, Petr

Předkládaná diplomová práce studenta Tomáše Oplta je z oblasti výpočtového a experimentálního modelování vlastních frekvencí desky plošného spoje. Studována je různá úroveň výpočtových modelů jak u analytických metod (aproximace průhybové čáry), tak u numerických metod (objemové a skořepinové prvky). Přínosem práce je komplexnost hodnocení vlivu prvků obsažených v programovém vybavení ANSYS APDL a využití různých analytických metod pro odhad vlastních frekvencí. Prostředí APDL bylo zvoleno z důvodu parametrizace, skriptování a z důvodu testování různých prvků. K práci mám drobné výtky. Snaha porovnání prvků je mírně narušena skutečností, že jsou použity dva prvky po tloušťce desky u lineárních objemových prvků a jeden prvek po tloušťce u kvadratických. Důvody student popisuje, ovšem zrovna v prostředí APDL by bylo možné realizovat okrajové podmínky tak, aby nemuselo být použito dvou prvků. Dále při porovnání výsledků je považována dobrá shoda při rozdílech 40 %, 30 % a 20 % mezi numerickým výpočtovým modelováním a experimentem. Dobrou shodu považuji do 10 %. Student v práci správně rozebírá rozdílnost výsledků a jejich možné příčiny. Ovšem uvítal bych u vybraného numerického výpočtového modelu tvrzení potvrdit. Obdobně pak potvrdit tvrzení v závěru podpůrných experimentů (volné zavěšení). Diplomovou práci hodnotím známkou B a doporučuji k obhajobě.

eVSKP id 83587