MELECKÝ, J. Optimalizace hydraulické části chlazení horkovzdušného šoupátka [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.

Štigler, Jaroslav

Student pracoval na zajímavém tématu, které si sám přinesl s praxe. Na řešení pracoval samostatně a intenzivně. Musel numericky řešit poměrně složitou geometrii původního chladícího kanálu. Dále pak modeloval velké množství variant nového uspořádání chladících kanálků. Pro prvotní návrh základní geometrie provedl teoretické řešení, které bylo následně ověřeno a potvrzeno numerickým modelováním proudění. Problémem však je, že toto množství práce nedokázal v diplomové práci dobře prezentovat. Po formální stránce je práce průměrná. Například není vhodné nechávat v práci obrázky s anglickým popisem. Dále by bylo vhodné udělat podrobnější rozbor řešených variant a zvolit vhodnější zobrazení výsledků. Na základě tohoto rozboru by bylo vhodné naznačit směr dalšího postupu při řešení této problematiky například další možné úpravy geometrie, které by mohly vést k rovnoměrnému průtoku ve všech kanálech. I přes uvedené nedostatky student splnil zadání a doporučuji jeho práci k obhajobě.

Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry C

Kárník, Jan

Autor vypracoval na zadané téma práci, jež je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. Práce je rozdělena na část rešeršní, část obsahující zadání a část výpočtovou. V úvodu autor teoreticky řeší problematiku hydraulických ztrát v systému. Úvod výpočtové části autor věnuje dekompozici zadané původní geometrie. Před kapitolou věnovanou samotné optimalizaci předchází vcelku nelogicky kapitola vyhodnocení výsledků. V páté kapitole se diplomant zabývá teoretickým modelem výpočtu ztrát v nově navrhovaném chladicím systému těsnící desky šoupátka. Autor zde zavádí zjednodušující předpoklady, jež věcně zdůvodňuje. Autorovi práce bych vytkl, že drží čtenáře v nevědomí, v jakých rozměrech domény se budeme pohybovat a to v podstatě až do páté kapitoly. 3D obrázky z CAD software nejsou příliš vydařené. Naproti tomu obrázky detailů na dekompozice sítě pro starší koncepci chlazení jsou vhodně zvolené a dokazují, že autor dekompozici nezanedbal. Škoda je, že autor nepřidal detailní pohled na napojení příčných chladících kanálů na obvodový chladící kanál u nové koncepce řešení. Obrázky v závěrečné části práce by měly být větší. V práci chybí obrázek rozložení tlaku v doméně a bylo by vhodné přiložit obrázky s geometrickými dispozicemi řešení Hybrid 1 a Hybrid 2 vzhledem k rozdílným poloměrům zaoblení na vstupních hranách do kanálků. Výraznou výtkou z mé strany ovšem je to, že se autor dle mého nedostatečně věnuje původní koncepci a to s ohledem na první bod zadání závěrečné práce. Porovnání z hlediska tlakové ztráty tu sice máme, ale chybí tu rozbor problematických míst koncepce původní. Dále student čerpá z poměrně omezeného množství zdrojů. Zvolený citační styl rovněž není vhodný (citace k názvu kapitoly) a není jednotný. Celkově jsem na pochybách o schopnostech studenta pracovat s literaturou. Z formální stránky práce v mnoha případech postrádá jednotný styl a to ať už při popisu veličin v rovnicích, tak při umisťování tabulek a jejich odkazování na obrázky a naopak. Popisy veličin ve vzorcích jsou nejednotné (kurzíva vs. klasický text). Zcela chybí přehled použitých symbolů a zkratek. U veličin ve vzorcích mnohdy chybí jednotky. Způsob rozložení některých stran práce ve mně budí dojem určitého navyšování počtu stran, které by nebylo nutné, kdyby byl diplomant ochoten dostatečně „prodat“ dosažené výsledky například širším rozborem problematických míst. Celkově na mě práce působí tak, že autor upřednostnil výpočtové aspekty práce před její formální a stylistickou stránkou. Nicméně ve výpočtové části práce diplomant prokazuje, že je schopen z dosažených výsledků vyvozovat závěry a následně je vhodně aplikovat při úpravách výpočtové domény. Diplomant svými úpravami prokázal, že je schopen logického a věcného úsudku, jež podkládá výpočtovým modelem a závěrečným srovnáním prokazujícím, že svými změnami dosáhl zlepšení požadovaných parametrů. I přes výše zmíněné nedostatky diplomantovu práci doporučuji k obhajobě.

Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti E
Grafická, stylistická úprava a pravopis E