VESPALEC, V. Hodnocení kvality vývrtu brokové hlavně [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.

Jankových, Róbert

Diplomová práce Bc. Vítězslava Vespalce odpovídá zadání. Práci považuji za původní, pro praxi přínosnou a v několika směrech originální. Metodika splnění cílů práce je správná. Student prokázal schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich správné závěry. Hodnocená práce prokazuje schopnost studenta samostatně pracovat a řešit praktické problémy. Práce je logicky rozdělena do čtyř kapitol, závěru a dvanácti příloh. Všechny kapitoly a přílohy jsou úplné a přehledné. Jednotlivé části práce na sebe přirozeně navazují a dokumentují postup řešení jednotlivých cílů práce. Po formální stránce je hodnocená práce zpracována na požadované úrovni s minimem věcných, gramatických nebo formulačních chyb. Student při zpracování práce vychází z doporučené literatury. Vlastní text je tvůrčím způsobem doplněn o nové myšlenky a jako celek logicky propojen. Citace jsou správně formálně uvedeny a přehledně rozlišují převzatý a původní text. Student si na začátku zpracoval reálný plán práce, který se mu jen stěží podařilo dodržovat. Proto zůstalo jen málo prostoru na precizní dopracování výsledné podoby diplomové práce. Výsledek práce prokázal, že autor má dostatečné zkušenosti z práce s technickou literaturou. Předloženou diplomovou práci hodnotím známkou „velmi dobře / B“.

Hammer, Miloš

Bc. Vítězslav Vespalec zpracoval diplomovou práci na téma Hodnocení kvality vývrtu brokové hlavně. V práci bylo možné využít znalosti z předcházející výuky, tedy z velké části bylo možné tyto znalosti aplikovat. Předložená práce splňuje zadání. Byla definována kvalita vývrtu brokové hlavně, byl analyzován současný stav hodnocení kvality vývrtu brokové hlavně, byla analyzována možnost využití optického profilometru pro znázornění a hodnocení textury povrchu vývrtu a nakonec i bylo provedeno zpřesnění hodnocení kvality vyvrtu brokové hlavně. Je jen poněkud na závadu, že všechny výše uvedené skutečnosti je nutné v textu práce hledat, není na první pohled patrné, v které kapitole jsou umístěny. Diplomová práce svým rozsahem odpovídá rozsahu technické zprávy, má rozsah 105 stran. Prezentační úroveň předložené práce je na průměrné úrovni, rovněž formální úprava. V některých případech bych použil většího písma při popisu obrázků, např. obr. 2.2.13, str. 32, obr. 3.2.2, str. 45 apod. Dále ve všech tabulkách v textu práce (např. str. 52,56), které reprezentují výsledky měření, chybí údaj o zvolené délce. Nemám vážných připomínek k typografické či jazykové úrovni. Student celkem vhodně vybral studijní prameny, tyto mají vztah k zadání a tématu práce. Za přínos práce považuji i realizační výstup práce a využitelnost výsledků v praxi.

Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry C

eVSKP id 83427