PÁLEŠ, P. Rotace kola ve výpočtech externí aerodynamiky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.

Čavoj, Ondřej

Diplomová práce je v českém prostředí neobvyklá využitím CFD simulací s realistickým modelem sériového vozu. Zejména z důvodů náročnosti na výpočetní hardware a přípravu modelu se akademické práce soustředí hlavně na nejrůznější zjednodušené geometrie. Výsledky jsou také alespoň na základní úrovni srovnány s experimentem, přičemž v některých ohledech bylo dosaženo velmi dobré shody. Za solidní aspekty práce dále považuji její grafické i jazykové zpracování. Student také zpracoval relativně velké množství odborné literatury, především kapitolu o modelování turbulence shledávám jako velmi dobrou. Vzhledem k náročnosti tématu a téměř výhradnímu samostudiu se v ní autor dopouští jen minima chyb. Slabým místem je interpretace dosažených výsledků. Student věnuje příliš malý prostor vysvětlování vlivu rotace kol na zbytek automobilu. Bylo by vhodné nastínit více souvislostí mezi jednotlivými sledovanými veličinami a silovými účinky i konfrontovat výsledky a grafické výstupy s jinými autory. Menší nedostatky se pak nacházejí i v logickém uspořádání, kdy například vysvětlení metod simulace rotace kol v CFD přichází až několik stran poté, co jsou jejich zkratky poprvé použity. Závěrem také z jinak srozumitelně stavěného textu v jednom místě není jasné, zda se simulace snažila co nejvíce přiblížit měření v tunelu či nikoliv.

Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry C

Vančura, Jan

Pan Patrik Páleš vypracoval diplomovou práci na téma Rotace kola ve výpočtech externí aerodynamiky. V první polovině práce autor popisuje vlastní teorii problematiky CFD výpočtů rotujícího kola. Detailně jsou rozebrány jak vlastní přístupy modelování proudění rotujících částí, tak i turbulentní modely a přístupy k výpočtům v blízkosti stěny. V druhé polovině provádí autor testovací analýzu velikosti výpočetní sítě a turbulentního modelu na shodu s měřením provedeným Lee Axonem. Poznatky z této testovací úlohy jsou pak použity pro nastavení výpočtového modelu vozidla Škoda Fabia. V závěru práce jsou stručně analyzovány výsledky simulace a srovná s měření v aerodynamickém tunelu. Práce je zpracována na vysoké úrovni. Jedinou připomínku mám k příliš krátkému zhodnocení výsledků simulací celého vozidla. Práci doporučuji k obhajobě.

Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry C

eVSKP id 83432