KADLAS, M. Digitální zpracování fotografií sítnice [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2015.

Kolář, Radim

Student Matyáš Kadlas se zabýval využitím vybraným metod zpracování obrazů v oftlamologii, včetně využití RAW formátu. Během řešení se seznámil s princip převodu RAW dat do standardních obrazových formátů a s vybranými metodami zpracování obrazů. Tyto metody aktivně vyhledával a implementoval. Pracoval samostatně a konzultace využíval především k ujasnění dalších kroků. Kladně hodnotím vytvořené uživatelské rozhraní. Práci proto hodnotím stupněm A/95b.

95

Odstrčilík, Jan

Předložená bakalářská práce se zabývá tématem digitálního zpracování snímků sítnice pro účely prezentace těchto snímků v různých barevných prostorech s možnostmi úpravy kontrastu. První část práce je věnována detailnímu popisu barevných prostorů a způsobů konverze RAW dat do požadovaného obrazového formátu. Teoretický popis se věnuje i základním metodám úpravy kontrastu a změně dynamického rozsahu. V praktické části jsou dále navrženy a implementovány metody, které umožňují konverzi RAW dat do definovaných barevných prostorů a některé ze základních úprav obrazu. Po odborné stránce je práce na vysoké úrovni. Mám jen drobnou výtku k popisu v návrhu metody. Konkrétně k matici 4.1. Z textu není úplně zřejmé, co jednotlivé prvky matice reprezentují. Hodnoty v textu navíc zřejmě nekorespondují s hodnotami v matici. Nejspíš se však jedná o překlep. Výstupy implementovaných metod jsou dále diskutovány a výsledky jsou dle mého názoru dostatečně zhodnoceny. Vedle výstupních snímků však mohly být vyobrazeny ještě jednotlivé barevné kanály a diskuse mohla vést i na zhodnocení účinků metod v těchto kanálech. Po formální stránce je práce na dobré úrovni. Text práce je vhodně formulován a je srozumitelný. Práce obsahuje jen malý počet překlepů a pravopisných chyb. Chybí však odkazy na literaturu u použitých rovnic. Oceňuji, že bylo vytvořeno i grafické uživatelské rozhraní a lze tak snadno implementovaný software dále využít. Na závěr konstatuji, že zadání této bakalářské práce bylo splněno. Student prokázal schopnost nastudovat si danou problematiku a získané znalosti prakticky uplatnit při vytvoření požadovaného technického díla. Hodnocení: A/90 b.

90

eVSKP id 84355