MEJZLÍK, J. Návrh jednoúčelového stroje pro měření průhybu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.

Houška, Pavel

Student k řešení zadané diplomové práce přistupoval aktivně a zodpovědně. Velmi kladně hodnotím, že zařízení navržené v rámci této práce bylo realizováno a je nasazeno do výroby.

Vetiška, Jan

Předložená práce měla v zadání vytýčených pět dílčích cílů. Tyto cíle jsou zpracovávány v jednotlivých kapitolách, ale ne v tom pořadí jak jsou v zadání. První cíl byl seznámení se s problematikou řízení jednoúčelových strojů. Toto obecnější pojednání o řízení jednoúčelových strojů není v práci uvedeno. Druhým cílem práce bylo řešení problematiky vyhodnocení průhybu tyčových polotovarů a volba vhodných měřicích prvků. Tímto se student zabývá v kapitole dvě, kde je popsán současný stav měření a proveden návrh nového měřícího postupu. Tím tato kapitola končí a vhodné měřicí prvky dle navrženého postupu jsou probrány v kapitole 4.3. Ve třetí kapitole je zpracován třetí cíl zadání volbou vhodného kinematického schématu manipulace s obrobkem. Jsou navrženy tři různé varianty, z nichž je nejvhodnější řešení vybíráno na základě doby měření a celkové ceny. Zde mi chybí rozvaha, jak se jednotlivá řešení projeví na celkové přesnosti měření, která zahrnuje přesnost měřicího řetězce, přesnost uchopení polotovaru, geometrickou přesnost vedení a další. Toto kritérium je dle mého názoru rozhodující. Poslední dva cíle jsou zpracovány v kapitolách pět a šest. K těmto kapitolám nemám výhrady, protože řízení stroje je dle požadavků zákazníka postaveno na prvcích siemens. Po grafické a stylistické stránce je práce dobrá s minimem překlepů. Práci doporučuji k obhajobě.

Splnění požadavků a cílů zadání D
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry C

eVSKP id 83978