BÁRTEK, O. Internacionalizace společnosti EPRIN, spol. s r. o. na slovenský trh [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2015.

Zich, Robert

Autor si zvolil náročné a rozsáhlé téma. Ne zcela jasná formulace cíle se promítla do velmi širokého záběru práce a s tím související obecnosti zpracování částí analýzy a návrhů. Autor využíval možnosti konzultace minimálně, a to spíše až v závěru zpracování práce. Celkově prokázal schopnost zpracovat kommplexní a náročné téma s využitím odpovídajících přístupů a v kontextu potřeb podniku. Nedostatky práce vyplývají patrně spíše z časové tísně při finalizaci práce. Otázky: Vysvětlete rozdíl mezi cílem projektu a strategickým cílem v daném případě. Vysvětlete jednotlivé položky harmonogramu v navrhovaném projektu. Jaké jsou přínosy vstupu na Slovenský trh?

Splnění stanovených cílů D Cílem práce je návrh východisek internacionalizace konkrétní firmy. Formulace cílů je poněkud nesourodá - autor zdůrazňuje "návrh východisek", "návrh strategie" a "analýzu současného stavu". Předložené návrhy jsou pojaty především jako výchozí rámec pro strategii expanze. V tomto kontextu je splnění cílů práce uspokojivé.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod D Metodika zpracování je vymezena spíše obecně - chybí např. jasnější vysvětlení důvodu použití jednotlivých metod. V zásadě jsou pro zpracování zvoleny odpovídající metody. Princip analogie použitý pro hodnocení Slovenského trhu je v daném případě akceptovatelným přístupem. Problémem je obecnější přístup k aplikaci zvolených metod.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Analýza má ve většině poněkud popisný charakter, kdy v některých případech chybí konrétní měřitelné údaje. Podobně formulované závěry mají v některých částech spíše obecný charakter (analýza obecného okolí, srovnání s konkurencí apod.). Poněkud obecné je rovněž hodnocení konkurenceschopnosti společnosti. Obecnost pojetí analýzy se odráží v chybějících údajích typu mzda a odvody na slovenském trhu, zejména proto, že s těmito prvky autor pracuje v návrzích. Správně je použit již zmíněný princip analogie. Závěry analýzy se opírají o SWOT analýzu. Logika expanze na zahraniční trh je z ní poměrně jasně patrná.
Praktická využitelnost výsledků E Návrhová část vychází z logického odůvodnění závěrů analýzy. Struktura návrhů je jasně vymezená. Jasně je vymezen cíl aktivit dané firmy. Hodnocení správnosti formulace je obtížnější vzhledem k obecnému pojetí analytické části práce. Autor práce správně upozorňuje na potřebu změn v základu konkurenceschopnosti. Přes určitou obecnost hodnocení vybraných faktorů autor uvádí relevantní oblasti, které je třeba řešit. Projektový přístup použitý pro vymezeníotevření pobočky je vhodně zvoleným přístupem. Ne zcela správně je definován cíl tohoto projektu, kdy cíl založení je ztotožněn s cílem internacionalizace. Projekt sám je opět vymezen spíše obecně. Autor práce zpracoval rovněž hodnocení rizik spojených s případnou internacionalizací. Zde by bylo vhodné jasně vymezit jak byly stanoveny hodnoty hodnocení rizik. Větší důraz by měl být kladen rovněž na vymezení potenciálních přínosů. Práce je přínosná především jako výchozí podklad pro další kroky vedoucí k internacionalizaci společnosti.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C K formální nedostatkům patří horší kvalita některých vkládaných obrázků, výskyt překlepů a gramatických chyb, forma vyjadřování vněkterých částech (např věta "Bez tohoto podkladu je internacionalizace čistě bláznovství." na straně 106) a nejasné označení grafů (např. chybějící uvedení toho, v čem je měřen objem prodeje v názvu obrázku 8).
Práce s informačními zdroji, včetně citací B Práce neobsahuje žádné závěžné nedostatky v oblasti práce se zdroji. Lépe mohlo být zpracováno uvádění zdrojů v návrhové části.

Jelínek, Jan

Předložená práce je autorem zpracována systematicky a je přehledně strukturovaná. Obsahuje několik přehledných tabulek a obrázků a její celkové zpracování je na dobré úrovni. Autor dobře pracuje s informačními zdroji, kde bych vyzvedl použití mimo jiné zahraniční literatury a velký počet informačních zdrojů. Cílem bylo navrhnout možnou strategii vstupu na slovenský trh. V návrzích autor zvolil formu pomocí založení dceřiné společnosti a důsledně popsal náležitosti zvolené internacionalizace i její nezbytné kroky. Vzhledem k mému hodnocení, doporučuji připustit autora Ondřeje Bártka k obhajobě předložené práce.

Praktická využitelnost výsledků C
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji A